טראמפ רוצה יותר צנזורה על הרשתות החברתיות

יום א', 11 באוגוסט 2019
 
הבית הלבן מגביר את בדיקת התנהגות  חברות המדיה החברתית. ממשל טראמפ גיבש צו ביצוע שמבקש מנציבות התקשורת הפדרלית  FCC ונציבות הסחר הפדרלית לקחת תפקידים מרכזיים בשיטור ענקיות ההי-טק כולל צנזורה לכאורה בפלטפורמות שלהם, כך על פי דיווח ב-CNN.
 
ההצעה, תחת הכותרת "הגנה על אמריקאים", תגייס את ה- FCC לפיתוח תקנות חדשות לאתרי מדיה חברתית בנוגע לאופן בו יוכלו להסיר או לדכא תוכן, כך דווח ב- CNN. לאחר מכן, נציבות הסחר FTC תשתמש במדיניות זו בכל בדיקה בחברות אלה.
 
פייסבוק, טוויטר, גוגל, ה- FCC ו- FTC סירבו להגיב. הבית הלבן לא השיב בקשה לתגובה.
 
הצו יחליש את ההגנות שחברות הטכנולוגיות כמו פייסבוק וגוגל יקבלו במסגרת סעיף 230 לחוק הגינות התקשורת, חלק מחוק התקשורת משנת 1996. החוק מגן על חברות הי-טק מאחריות לחלק גדול מהתכנים המפורסמים בפלטפורמות שלהם.
 
טיוטת ההצעה מגיעה כאשר הנשיא דונלד טראמפ והרפובליקנים הגדילו את ההתקפות שלהם על ענקיות הטכנולוגיה בגלל מה שהם כינו הטיה אנטי-שמרנית. מוקדם יותר  צייץ טראמפ כי הוא צופה בגוגל "מקרוב", והאשים את ענקית החיפוש, ללא עדויות, בהגברת  תכנים המבוססים על אג'נדות פוליטיות.
 
הפזמון אינו דבר חדש. באוגוסט האחרון טען טראמפ כי תוצאות החיפוש של גוגל "תוקנו" כדי לקדם סיפורי חדשות שליליים אודותיו. בזמנו אמר הנשיא לכתבים, "אני חושב שגוגל באמת ניצלה הרבה אנשים." הוא הוסיף, "גוגל וטוויטר ופייסבוק,  באמת דורכים בשטח מאוד מאוד מוטרד, והם צריכים להיות זהירים."
 
בחודש מאי כבר השיק הבית הלבן אתר שמאפשר לאנשים להתלונן על צנזורה פוליטית לכאורה. הטופס מבקש מידע ליצירת קשר, ותיאור אזרחות הפונה.  גם מבקש קישורים או צילומי מסך של דוגמאות של פלטפורמות כמו פייסבוק, האינסטגרם שבבעלות פייסבוק ו- YouTube שבבעלות גוגל.