מכשירים נידים פוגעים בטלויזיה

יום ד', 11 באוקטובר 2017

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

 

מחקר חושף שימוש נוסף בסמארטפון  שלא זכה לאיבחון קודם.
אנשים רבים משתמשים במכשיר ידני,  בעיקר בטלפון חכם, ובמקביל צופים בטלוויזיה. על פי רוב, הם עושים זאת במהלך הפסקות פרסומת ומסחר, כך על פי מחקר שנערך הקיץ  2017 על ידי חטיבת  (Adobe Digital Insights (ADI.
 
מתוך 1,000 משתמשי האינטרנט שנסקרו, רבים מהם נטו יותר להפעיל המכשיר הידני כאשר ההפסקה המסחרית התרחשה תוך  נטישה זמנית של תוכנית הטלוויזיה.
 
לדוגמה, כאשר פרסומת הופיעה במהלך תוכנית טלוויזיה, כמעט מחצית מהנשאלים אמרו שהם פנו למכשיר אחר.
גם בעת  צפייה בתוכנית עצמה, אמרו 38%  כי הם משתמשים במהלך התוכנית במכשיר אחר. דפוס דומה צוין עבור הפרעה כזו בתוכניות ספורט, דוקומנטריות וסוגים אחרים של תוכניות.
 
המחקר של ADI מאשש דיווחים קודמים על הרגלי ריבוי משימות של הצרכנים תוך צפייה בטלוויזיה.
 
סקר מרס 2017 של Testor Video ו-Hulu  שבחן את הפעילויות השונות במקביל בארה"ב של משתמשים בטלוויזיה מצא כי על פיי ספקטרום הגיל, רובם נוטים ללכת על מדיה חברתית.
 
כאשר מדובר בפעילויות אחרות, כמו הודעות טקסט או משחקים, המשיבים הצעירים יותר (בגילאים 14 עד 21) היו בעלי סיכוי גבוה יותר להשתתף תוך מהלך תוכניות טלוויזיה מאשר עמיתיהם המבוגרים יותר.
 
מחקר נוסף בחודש מארס, זה של לשכת הפרסום האינטראקטיבית (IAB), בחן גם את האופן שבו משתמשים מרובי מכשירים  מתנהגים בעת צפייה בטלוויזיה. באופן כללי, ההתנהגויות שלהם לא השתנו כל כך הרבה, אם המכשיר הוא מחשב, טלפון חכם או טאבלט. רוב המשיבים השתמשו במכשירים אלה כדי לגלוש באינטרנט, לבדוק את הדוא"ל שלהם או לבדוק מדיה חברתית. הכל על חשבון צפייה בפרסומות..
זהו לקח למפרסמים היכן ישימו את כספם.