קרב הקניונים מול האון-ליין

יום ד', 13 בנובמבר 2019

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

 

מי ינצח בקרב  האכזרי של קניות און-ליין לעומת ביקוש בקניון:

דוח שפורסם בנושא זה ברשת  CNBC מצדד דווקא בהערכה כי החנויות הפיזיות טרם אמרו את המילה האחרונה ודור ה-Z דווקא יעדיף קניות פיזיות.

אבל הרוב חושבים אחרת: 

"שילוב של מסחר אלקטרוני פורח, מותגים הנמכרים ישירות לצרכנים, נגישות ושינוי התנהגות צרכנים מאתגרים את תרבות הקניון כבר שנים".
 
סקר יעוץ גלובלי שנערך לאחרונה בקרב יותר מ- 25,000 אנשים ברחבי 25 מדינות מראה כי מחצית מהנשאלים (51%) אומרים כי כיום קל יותר לקנות סחורות ושירותים באופן מקוון מאשר לפני שנה.
 
קנה המידה נוטה יותר לטובת קניות באינטרנט כשמוסיפים 41% נוספים מהאנשים שאומרים שקל יותר לעשות קניות באינטרנט מאשר היה לפני שנה.
 
המדינות המובילות בהן קל ומקובל יותר לעשות קניות באינטרנט:
קניה, פקיסטן (66%)
ניגריה (63%)
הודו (58%)
מצרים, אינדונזיה, מקסיקו (57%)
 
ראסל וינר, פרופסור לשיווק בבית הספר לעסקים של שטרן באוניברסיטת ניו יורק, אומר שקניונים לא יעלמו רק מכיוון שהם עדיין מספקים נוחות לקונים במיוחד באזורים כפריים, אך הם משתנים.
 
"חלקים מהקניונים מיועדים מחדש לשימושים אחרים כמו חינוך, החלקה על קרח, וכו '", אומר וינר. "אל תשכחu שזה עדיין  90% מכל הרכישות מתבצעות בחנויות פיזיות, על פי נתוני הממשלה האמריקאית - כך שיש עדיין המון חנויות."
 
הנתונים האחרונים של משרד המסחר האמריקני מראים כי המכירות הקמעונאיות עלו מעל התחזיות ב- -0.4% באוגוסט לעומת החודש הקודם, מול מכירות רכב וקניות מקוונות המכירות בחנויות הסחורה הכללית כמו חנויות כלבו וקמעונאות מכולת ובגדים צנחו במידת מה באותה תקופה.
 
בבריטניה המכירות קו המכירות הקמעונאיות היה שטוח באוגוסט בהשוואה לשנה שעברה, על פי נתוני KPMG והקונסורציום הבריטי הבריטי - שסימנו את הקריאה השנייה הגרועה ביותר בחודש מאז החלו הרשומות בשנת 1995.
 
ברוס וינדר, מייסד משותף ושותף בחברת הייעוץ Retail Advisors Network, מסכים כי קניונים שאינם במרכזים עירוניים גדולים נאלצו להמציא את עצמם מחדש מכיוון שהם איבדו דיירי עוגנים גדולים.
 
"קניונים חזקים הופכים להיות יותר דומים לשווקים חווייתיים של פעם, בהם ניתן להגיע לקניון למוצרים, שירותים וחוויות רבות באזור אחד", אמר וינדר. "בידור, אוכל וחקירה, כמו גם איסוף מוצרים מקניות מקוונות, הם עמוד השדרה של קניונים חזקים רבים."
 
בינתיים עבור המסחר האלקטרוני, חששות הביטחון באסקפה אינם מעכבים את הקונים.
 
רק 12% מהנשאלים אמרו שהם מבצעים פחות רכישות מקוונות מאשר לפני שנה כדי להגן על עצמם. בצד השני, 15% אמרו שהם מבצעים יותר רכישות מקוונות.
 
קישור פיזי ודיגיטלי
ג'ון גרין, סמנכ"ל המחקר הגלובלי של קונים ב- Ipsos US, חושב שסחר אלקטרוני מוסיף שני ממדים ייחודיים לאבולוציה הקמעונאית - הוא מסיר את מגבלות הגיאוגרפיה ומוסיף מידע בזמן אמת.
 
"מבחינה היסטורית קנינו איפה שגרנו. שנית ... שיפור מתמשך במערכות הדיגיטליות מקל על הקונים לבחון מערך רחב של תפוצה ותמחור."
 
גרין מוסיף גם כי קמעונאים ויצרנים שיכולים ליצור סביבה חלקה בה קונים יכולים לנוע בקלות בין סביבות פיזיות ודיגיטליות ייצאו זוכים, כולל אלה המשתמשים במציאות וירטואלית לקניות מקוונות.
 
וינדר, בינתיים, מציין כי קניות מקוונות קיימות במידה מסוימת כבר 20 שנה, אך אנו נמצאים כעת בנקודה בה הן החלו לקחת נתח שוק - במיוחד אצל קמעונאים בעלי שולי רווח נמוכים.