מול סערות - אלפבית חושפת תוצאות יפות

יום ג', 4 בפברואר 2020
חברת האם גוגל אלפבית לראשונה העניקה למשקיעים מבט על הכנסות בשני עסקים מרכזיים: YouTube ו- Google Cloud. פלטפורמת תצוגות הווידיאו הניבה 15 מיליארד דולר במכירת מודעות בשנת 2019, עלייה של 36% לעומת 11 מיליארד דולר בשנה שקדמה לה. הכנסות הענן הסתכמו השנה ב -8.9 מיליארד דולר, עלייה של 53% לעומת 5.8 מיליארד דולר ב -2018.
 
בתוך כך אלפבית הודיעה  על תוצאות כספיות לרבעון הרביעי של שנת 2019 והיא מביאה בפומבי  את דוח הרווחים הראשון של החברה מאז מונתה סנדר פיצ'י כמנכ"ל חברת אלפבית, בנוסף לכך שכבר ניהלה את גוגל.
מסתבר כי השינויים בהרכב אנשי הצוות הבכיר בחברות לא יצרו  את ההבדל. פיצ'אי, יחד עם סמנכ"ל הכספים רות פורת, הציגו כבר במשך השנים את דוח הרווחים בשיחת וועידה של אלפבית. מייסדי גוגל, לארי פייג 'וסרגיי ברין, פרסמו נתונים כבר בתחילת דצמבר, כך שסביר להניח כי ההחלטה על שינויים פרסונלים לא השפיעה על ביצועי החברה ברבעון.
 
בשלושת החודשים האחרונים התרחש שינוי באלפבית. פייג' וברין זזו הצידה אחרי 21 שנה. ראש המערך המשפטי דייוויד דרומונד פרש במהלך מחלוקת סביב יחסים אישיים בחברה. ואלפבית הפכה לראשונה לחברה של טריליון דולר. ענקית ההי-טק מצטרפת לאפל, אמזון ומיקרוסופט כחברות אמריקאיות היחידות שהגיעו לסף זה.
 
גוגל מתמודדת עם התקופה הסוערת ביותר של קיומה לאחר יותר משני עשורים. ענקית החיפוש עוסקת במעה על חקירות בנושא מונופולים מצד גורמים רשמיים במדינות הנפרדות ובמימשל הפדרלי.
 
עוד בחברה יש מרד של עובדים המוחים על עבודתה של גוגל בסין, קשריה לנותני שירותים וקבלנים וטיפול בהאשמות של הטרדה מינית נגד בכירים.
 
אבל לפי המידע האחרון  ברבעון שהסתיים ב -31 בדצמבר, סיכמה אלפבית 46.07 מיליארד דולר במכירות,  הרווח למניה עמד על 15.35 דולר, עולה על הציפיות של 12.53 דולר למניה, לפי סוכנות רויטרס.