ישראל מפגרת בכל התחום של שירותי הרווחה

יום ה', 1 באפריל 2021

 

מאת משה שלו עורך רtשי SoftNews

בהעדר תקציב ממשלתי בכוונת מכוון של נתניהו - אך גם קודם לכן ממשלתו משאירה את תושבי ישראל הרחק מאחור בכל מה שנוגע לשירותי הרווחה הכוללים לאזרחיה.

דו"ח שפרסם בימים אלה ארגון המדינות המתקדמות - OECD -מאשר שורה של קביעות גלויות של הביטוח הלאומי שלנו המציינות כי הביטחון הוסציאלי של תושבי ישראל מידרדר כבר מספר שנים עוד לפני  מתקפת הקורונה.

דו"ח ה- OECD שם את ישראל במקום ה-9 מהסוף בהוצאה הציבורית לשרותי רווחה. הרחק למטה מהממוצע של OECD.

הדו"ח מסביר כי ההוצאה הסוציאלית כוללת הטבות במזומן, אספקה ??ישירה של מוצרים ושירותים בעין והטבות מיסוי למטרות חברתיות. ההטבות עשויות להיות ממוקדות למשקי בית בעלי הכנסה נמוכה, קשישים, נכים, חולים, מובטלים או צעירים.

כדי להחשב "חברתית", על התוכניות לכלול חלוקה מחדש של משאבים למשקי בית או השתתפות חובה.

הטבות סוציאליות מסווגות כציבוריות כאשר הממשל הכללי (כלומר ממשלות מרכזיות, ממשלתיות ומקומיות, כולל קרנות ביטוח לאומי) שולט בתזרים הכספי הרלוונטי. כל ההטבות החברתיות שאינן מסופקות על ידי הממשלה הכללית נחשבות כפרטיות. העברות פרטיות בין משקי בית אינן נחשבות "חברתיות" ואינן נכללות כאן.

סך ההוצאה החברתית נטו כולל הוצאה ציבורית ופרטית כאחד. זה גם קשור בהשפעת מערכת המס על ידי מיסוי ישיר ועקיף ועל ידי הקלות מס לצרכים חברתיים. אינדיקטור זה נמדד כאחוז מהתוצר או הדולר לנפש.