גלישה צולעת ברכבת ישראל

יום ה', 8 בנובמבר 2018

בקשה לבית המשפט לאישור  תביעה  ייצוגית נגד רכבת ישראל על שהקישור האלחוטי לאינטרנט

Wi-Fi   אינו עובד.

פרוש הדבר שהמוני נוסעים הרוצים לעבוד או ללמוד או לגשת למאגרי מידע באמצעות קישור אלחוטי לאינטרנט מנועים מלעשות זאת. כידוע,  המחיר של קישוריות סלולרית הוא יקר מאד והחבילות מוגבלות בנפח הגלישה – לעומת הגישה באמצעות האינטרנט שהיא למעשה בחנם.

נוכח נזקים אלה התביעה היצוגית מבקשת לחייב את הנהלת הרכבת בתשלום פיצויים לציבור בסכום של 307 מיליון שקל.

את התביעה  יזם דוד זלצר מייסד חברת התוכנה קמביום, שבירוחם.

המדהים הוא שכבר בשנת 2012 הצהירה הנהלת הרכבת רשמית כי

"במהלך החודש הקרוב תשלים רכבת ישראל את פריסתה של רשת אלחוטית וחופשית לציבור הנוסעים בכלל התחנות והקרונות. להלן מפת הקווים המובטחים לקישוריות שבקושי עובדים :

כבר אז הנוסעים דווחו על חיבורWiFi   זמין רק בחלק  ממסלולי הרכבת, אך טענו כי החיבור סובל בשלב זה מאיטיות. רכבת ישראל בתגובה טענה כי האטה נרשמת בשעות השיא וכי בימים אלו לומדת כיצד להשתפר.

בזמנו , במכרז לפרוייקט בעלות 23 מיליון ש”ח זכתה מוטורולה סולושנס האחראית על אספקה, התקנה, תפעול ותחזוקה של שירותי הגישה לרשת בתחנות הרכבת, האולמות הפנימיים, המעברים, הרציפים וגם בקרונות. הובטח אז כי פריסת הרשת האלחוטית כוללת מיידית  53 תחנות רכבת ו-620 קרונות כחלק ממתווה כללי.