צפוי גידול רב במשתמשי אינטרנט

יום ד', 14 ביוני 2017
בחמש השנים הבאות (2016-2012) תמשיך הטרנספורמציה הדיגיטלית להשפיע באופן מהותי על התביעות והדרישות של רשתות ה-IP. כך עולה מממצאי תחזית Visual Networking Index™ שפרסמה סיסקו בסוף השבוע האחרון. 
 
הנתונים  המעידים על מגמה זו כוללים בין היתר גידול צפוי במספר משתמשי האינטרנט, מ-3.3 ל-4.6 מיליארד או ל-58 אחוזים מאוכלוסיית העולם ; אימוץ רחב יותר של התקנים אישיות וחיבורי מכונה למכונה (M2M) מ-1.7 מיליארד ל-27.1 מיליארד בין 2016 ל-2021; התקדמות  במהירות הממוצעת של הפס הרחב, מ-27.5 Mbps ל-53.0 Mbps, וגידול בצפיות הווידיאו מ-73 אחוזים ל-892 אחוזים מסך תעבורת ה-IP.
 
בתקופה החזויה צפויה תעבורת ה-IP לגדול פי שלושה ולהגיע עד 2021 ל-3.3 זטה בייט לעומת 1.2 זיטהבייט ב-2016.
לראשונה ב-12 השנים שבהן נערכת התחזית, חיבורי M2M התומכים ביישומי האינטרנט של הדברים (IoT) צפויים להוות יותר ממחצית מסך של 27.1 מיליארד התקנים וחיבורים ולהוות עד חמישה אחוזים מתעבורת ה-IP הכוללת בעולם עד 2021.
 
חידושי IoT בבית המחובר, בשירותי בריאות מחוברים, במכוניות או תחבורה חכמה ועוד שירותי M2M אחרים של הדור הבא הם שמניעים את הצמיחה הגדולה –פי 2.4 מ-5.8 מיליארד ב-2016 ל-13.7 מיליארד ב-2021. הפופולריות הגוברת של יישומים מחוברים כגון מוניטורים רפואיים, מכשירים לניפוק תרופות וקישוריות למערכי עזרה ראשונה הופכים את מגזר שירותי הבריאות לבעל קצב הצמיחה השנתי המצטבר המהיר ביותר (30 אחוזים). יישומי מכוניות מקושרות וערים מקושרות תופסים את המקום השני עם קצב צמיחה שנתי מצטבר של 29 אחוזים.
 
הווידיאו ימשיך לשלוט בתעבורת ה-IP ובצמיחה של תעבורת האינטרנט הכוללת כשהוא מהווה 80 אחוזים מסך תעבורת האינטרנט עד 2021, לעומת 67 אחוזים ב-2016. עד 2021 צפוי מספר משתמשי הווידיאו באינטרנט להגיע ל-1.9 מיליארד (לא כולל שימוש ממכשירים ניידים בלבד). זאת, לעומת 1.4 מיליארד ב-2016. עד 2021 יגיע העולם לשלושה טריליון דקות וידיאו באינטרנט לחודש או חמישה מיליון שים של וידיאו לחודש או מיליון דקות וידיאו מדי שנייה.
 
סוגי מדיה מתפתחים כגון וידיאו אינטרנטי חי יגדלו פי 15 ויגיעו ל-13 אחוזים מסף תעבורת הווידיאו באינטרנט עד 2021. משמעות הדבר היא גידול במספר אפליקציות הטלוויזיה המוזרמות ושיעור השימוש בסטרימינג חי של משתמשי רשתות חברות. למרות שהזרמת וידיאו חיה מעצבת מחדש את דפוסי הבידור המקוונים, המציאות הווירטואלית (VR) והמציאות הרבודה (AR) קונות אחיזה אף הן. עד 2021 – תעבורת ה-VR/AR צפויה לגדול פי 20 ולהוות אחוז מתעבורת הבידור  הגלובלית.