סוף סוף יותר מיסים מחברות בינלאומיות

יום ה', 14 בדצמבר 2017

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

 
אולי סוף סוף תזכה גם ממשלת ישראל לזכות בכספי מסים מפייסבוק.
פייסבוק נוטה לאמץ את לחצי ממשלות בעולם לבזר את הכנסותיה שכן חברות רב לאומיות עומדות בלחץ לשלם מס במדינות בהן הן פועלות.
 
הרשת החברתית הגדולה בעולם, אומרת עתה כי החל בשנה הבאה, היא תתקדם לעבר מבנה מכירות מקומי. פרסומות שנמכרו יירשמו כהכנסות ב -25 מדינות ברחבי העולם ולא במשרדיה הבינלאומיים באירלנד.
 
וכך החברה עומדת בפני מסים גבוהים יותר על הכנסותיה במדינות כמו צרפת, גרמניה ואיטליה. אבל עדיין תלוי איך יהיו חשבונות ההוצאות שלה בכל תחום שיפוט.
 
עדיין לא ברור איך יוגשו החשבונות מעסקי הפלטפורמה העצמית שלה, שבה מיליוני מפרסמים קטנים יקנו מלאי, וימשיכו להיות מוזמנים באירלנד.
 
דייב Wehner, מנהל הכספים, אמר כי המהלך לביזור כספי ידרוש "משאבים משמעותיים" ליישום
ויושלם רק בסוף המחצית הראשונה של 2019.
 
"אנו מאמינים כי המעבר למבנה מכירה מקומי יספק שקיפות רבה יותר לממשלות ולקובעי מדיניות ברחבי העולם, אשר קראו לחשיפה גדולה יותר ביחס להכנסות הקשורות במכירות הנתמכות מקומית", אמר.
 
פייסבוק וחברות טכנולוגיה אחרות הואשמו בהימנעות ממס באמצעות תכנון מסובך של ממשלות אירופיות והארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח, בחסות המועדון של מדינות עשירות בעיקר.
 
איטליה הציעה בחודש שעבר תוכנית להטלת היטל מכירות דיגיטלי, שיאלץ את המפרסמים שמשווקים ב- Google וב- Facebook למסות 6% משווי הרכישה ולשלם אותה לאוצר האיטלקי.
 
ברונו לה מאייר, שר האוצר של צרפת, התקשר מוקדם יותר השנה לאיחוד האירופי כדי לדרוש לחייב את גוגל, אמזון ופייסבוק לשלם את מה שהם חייבים למשלם המסים האירופי ".
 
על כן חברות המשתמשות ב"אירי הכפולה ", פרצת מס שנוי במחלוקת בה נעשה שימוש כדי להפחית את חשבונות המס, מחפשות חלופות משום שהן צפויות לפוג ב -2020.
 
פייסבוק כבר אימצה את מבנה המכירה המקומי בבריטניה ובאוסטרליה.