הבעיה והכשל - הביקוש הגבוה לסטרימינג

יום א', 19 באפריל 2020

כל מי שמתבסס על משדרי האינטרט מתאכזב בימים אלה נוכח ההפרעות ברשת הישראלית. אבל מסתבר כי כל בעיית הסטרימינג מתסתבכת עתה

המשפחות הצמאות להסחת דעת מתחברות ליותר בידור ביתי מאי-פעם. אלא שדווקא כשחברות הסטרימינג נמצאות בשיא המנויים וההזמנות, הפקת תכנים חדשים של סדרות וסרטים, שיענו על הביקוש הופכת למשימה מסובכת ככל שהמגפה נמשכת.

מגזרים אמריקאים רבים ראו את הביקוש למוצריהם קורס כאשר הכלכלה נכנסה למיתון והנגיף הקטלני משתולל במדינה. לתעשיית הסטרימינג - הזרמת הבידור לבתים - יש את הבעיה ההפוכה: היא ניצבת בפני ירידה בהיצע למוצר שהוא לפי שעה בביקוש גבוה מאד.

עשרות מיליוני אמריקאים שכלואים בבתיהם משתוקקים לחוויות משותפות ולבריחה מהמציאות, או לכל הפחות פעילות לילדים חסרי מנוח. במשקי בית רבים, הפתרון הנוח הוא יותר סטרימינג של תכני וידאו. בחודש מרץ האחרון הוציאו האמריקאים בממוצע 37 דולר בחודש על שירותי סטרימינג - עלייה מ-30 דולר בנובמבר. כך עולה מסקר שערך בימים האחרונים הוול סטריט ג'ורנל עם מכון האריס בקרב כ?2,000 איש. מנויים חדשים נרשמו בעיקר בקרב הורים ומבוגרים שנאלצו להתחיל לעבוד מהבית.

הורים לילדים מוציאים בממוצע 60 דולר בחודש על מנויי סטרימינג, ויש להם בממוצע 3.8 שירותים מול 1.7 שירותי סטרימינג למשקי בית ללא ילדים - כך עולה מהסקר של וול סטריט ג'ורנל ומכון האריס. חמישית מהבתים עם ילדים צופה ארבע שעות של תכני סטרימינג ביום יותר מאלה שאין בהם ילדים. גם מבוגרים ללא ילדים שעובדים מהבית מניעים את הביקוש, כאשר כמעט 40% מהם משלמים 100 דולר ויותר בחודש על סטרימינג, לפי הסקר.

הורים עושים יותר מינויים

"דיסני פלוס" של וולט דיסני מסרה ביום חמישי האחרון שהיא חצתה את רף 50 מיליון מנויים בכל העולם - חמישה חודשים בלבד אחרי ההשקה שלה. בהודעה למשקיעים היא העריכה כי עד סוף 2024 יהיו לה 60?90 מיליון מנויים.