צופים שינוי עסקי משמעותי ברפואה כתוצאה ממהפך דיגיטלי

יום ה', 4 בינואר 2018

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

 

70 אחוז מארגוני שירותי הבריאות, אשר נמצאים בתהליך מעבר לכלכלה הדיגיטלית צופים צמיחה משמעותית לאורך תקופה של שנתיים - במהלכן ישיגו יתרון תחרותי גדול יותר ויהיו מסוגלים לספק את השירות הטוב ביותר למטופלים שלהן.

כך עולה ממחקר שערכה חברת SAP בשיתוף פעולה עם Oxford Economics. הממצאים משקפים תוצאות סקר שנערך בקרב יותר מ-400 בכירים בשירותי בריאות ברחבי העולם ואוגדו תחת מחקר בשם "ארבע דרכים בהם לידרים מבדלים את עצמם". המחקר תוכנן כדי לזהות את הערך שמתקבל מטכנולוגיות הנמצאות בלב המהפך הדיגיטלי של חברות שירותי בריאות.

בעוד כיום חסרה השפעה מהותית של מאמצי הדיגיטציה על ארגונים, מתוצאות הסקר עולה כי המשיבים צופים השפעה מהותית של הדיגיטציה בתחומים של שביעות רצון לקוחות (61 אחוז) וחדשנות (59 אחוז). הממצאים עומדים בקו אחד עם העובדה כי ארגונים של שירותי בריאות מתכננים השקעות משמעותיות באנליטיקה וביג דאטה (76%) וטכנולוגיות ענן (65%) בשנתיים הקרובות.

מפתיע לראות כי חרף הבנתם של ארגוני שירותי בריאות בעולם את הערך שבדיגיטציה, רק 2 אחוזים מהם השלימו מהפך עסקי לרוחב הארגון. 54% אחוזים מהארגונים בוחנים או מבצעים פיילוט לתוכניות שכאלה. 

אלה פריגר, מנהלת לקוחות בתחום בריאות וכימיה ב-SAP  ישראל מוסיפה: "ישראל הינה אחת המובילות בעולם בתחום המחשוב הדיגיטלי של שירותי הבריאות ושיתוף המידע בין גורמי הבריאות, המסייע לקבלת תמונה הוליסטית יותר. לצד היתרונות, נוצר מצב בו ארגונים חייבים להיות דרוכים ויצירתיים יותר מתמיד כדי לבדל את עצמם".