סכנת ההאקרים לעולם הלוגיסטיקה והספנות

יום א', 20 באוגוסט 2017
כאשר חברי צוות חברת האבטחה  CyberKeel חקרו פעילות הדוא"ל של חברת הובלה בינונית, הם גילו תגלית מזעזעת.
"מישהו פרץ לתוך המערכות של החברה ושתל וירוס קטן", מסביר מייסד החברה לארס ג'נסן. "כך הם יכלו לפקח על כל הודעות דוא"ל אל ומאת אנשים במחלקת הכספים."
 
בכל פעם שאחד מספקי הדלק של החברה היה שולח דוא"ל המבקש תשלום, הווירוס פשוט שינה את הטקסט של ההודעה לפני קריאתה, והוסיף מספר חשבון בנק אחר.
"כמה מיליוני דולרים", אומר מר ג'נסן, הועברו לאקרים לפני שהחברה התמוטטה.
ועוד דוגמא: לאחר התקפת הסייבר של האקרי  NotPetya ביוני, חברות גדולות, כולל ענקית המשלוחים מארסק, נפגעו קשות.
למעשה, מארסק חשפה כי האירוע עלול לעלות לה עד 300 מיליון דולר ברווחים.
מר ג'נסן מציין כי הוא מעריך זה זמן רב כי תעשיית הספנות צריכה להגן על עצמה טוב יותר מפני האקרים - כמו במקרה של גילוי הונאות עיסקאות על ידי CyberKeel.
חברת האבטחה הושקה לפני יותר משלוש שנים, לאחר שג'נסן יצר קשר עם השותף העסקי, מורטין שנק, שג'נסן מתאר כ"אחד מאותם אנשים שיכולים לפרוץ כמעט כל דבר ".
הם רצו להציע בדיקות סכנת חקירה של אבטחה - לחברות ספנות. אבל התגובה הראשונית שקיבלו היתה רחוקה מלהיות ורודה.
 
עתה מציינים כי ההשלכות של הסבל מהתקפת הסייבר של NotPetya נגד Maersk כלל סגירת מספר מסופי נמל המנוהלים על ידי חברת הבת APM שלה.
 
בעקבות זאת הענף מודע כעת בצורה מכאיבה לכך כי פעולות המשלוח הפיזי חשופות לשיבושים דיגיטליים.
פריצה למערכות המחשב של חברת הספנות יכולה לאפשר לתוקפים גישה למידע רגיש.
 
אחד המקרים החמורים ביותר היה כאשר  קונגלומרט ספנות עולמי  נפרץ על ידי פיראטים.
שרצו לברר אילו ספינות הובילו את המטען הספציפי שתכננו לתפוס.
 
דיווח על המקרה על ידי צוות האבטחה הקיברנטי בחברת הטלקום ורייזון חשף את מבצע ההאקרים-פיראטים במלואו והדליק נורות אדומות בכל עולם שרשת האספקה.