טכנולוגיה לשינה טובה

יום ד', 24 בינואר 2018

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

 

 

לאחר שבוני אפליקציות,  ומחדשי דאטה הגדילו לעשות בתחומי המזון, הבריאות, העסקים, הפיננסים  והסקס הם מתפנים עתה לנסות להרדים אותנו בלילה של שינה טובה יותר.

שורה של גאדג'טים ואפליקציות שהוצגו בתערוכת CESבלאס וואגאס באחרונה מבטיחים לעזור לנו לקבל מנוחה של לילה טוב. יש טכנולוגיה שתביא לך רצון לישון, תסדיר את הנשימה שלך בזמן שאתה ישן, תעקוב אחר תנועות עיניך ןתעיר אותך שוב, בתצורה של שעון יד חגורת מותניים או חיישנים מתחת למזרן שלך.

ענקי הטכנולוגיה נרתמו למשימה. אפל הציגה מצב משמרת לילה עוקבת על המסך שמגיב טוב יותר לעיניים עצומות. ב-CESהיה שוק שלם של שינה-טק, והושקו לפחות שישה מוצרים חדשים, כולל חיישן המזרן של נוקיה, מסכה מרגיעה, ורובוט שאתה אמור לחבק.

 

כיצד לישון טוב יותר בשנת 2018

יש סיבה להיות מודאג לגבי חוסר מנוחה. התוצאות של מחקרי בריאות נפגעי חוסר שינה הם סיוטים של אנשים רבים – שסובלים מרמות נמוכות יותר של אינטליגנציה רגשית, קבלת החלטות גרועה, הפרעות במצב הרוח, השמנה, סוכרת, סרטן ועוד.

עוקבי מצב השינה החלו להציף את השוק כבר בשנת 2012, היו ניסיונות מרובים של אקדמאים ועיתונאים להמחיש זאת אך הבעיה האמיתית היא אם העוקבים אחר שינה יכולים לספק לאנשים נתונים שימושיים לפיהם הם יכולים לפעול.

ב-CESהחלו לתת לאנשים פירושים  של הפאזל שעד כה היו חסרים. בעיית השינה היא  לרוב אישית כמו למשל משטח מזרן שמקרר אותך ומעיר אותך - זה מועיל רק אם אתה ישן יתר על המידה.

אוזניות למדיטציה קלה

מערכת אוזניות רב תפקודיות תשפר את הרגיעה ורמה המדיטציה שלך.

יצרני המכשיר מבית MUSEלמשל טוענים כי תשופר חווית המדיטציה שלך. זאת באמצעות שינוי צלילים מבוסס על מצב בזמן אמת של המוח שלך. מדיטציה, כך  הוכח מדעית מפחיתה את הסימפטומים הקשורים ללחץ, דיכאון וחרדה, כמו גם יכולה לשפר את המיקוד, הביצועים ואיכות החיים.

לכן אחד הכלים הטכניים של החברות לבחירת המטופלים היא נכונותם לציוד מדיטציה עם neurofeedback, המשמש כדי לסייע לחולים שעשויים להתקשות להירדם. בין אם אלה הם נדודי שינה כרוניים או ספורטאים שמתרגשים לפני משחק גדול.

"מדיטציה מסייעת  לעצור את הרגשת חוסר אונים של להיות במיטה, להיות מסוגל להפסיק לחשוב על דברים מעיקים כמו גם מתן משוב למשתמשים".