אי בהירות לגבי החזרת עובדי התקשורת לשירות מלא

יום ג', 21 באפריל 2020
האם השירותים הכושלים של חברות התקשורת  יפסקו? חוסר המענה והעיכובים בטיפולים כולל שרות?
 
הכל בנימוק שמשרד התקשורת הרשה להם לכאורה ... להקטין שירות ולפטר  זמנית עובדים?
 
בקרב חברות התקשורת עדיין בוחנים כיצד להחזיר את אלפי העובדים שיצאו לחופשות ללא תשלום. הערכה היא שהחזרת העובדים תהיה מדורגת, ולמרות שחברות התקשורת התחייבו להחזיר את כל העובדים לעבודתם, אין ודאות שכך יקרה, היות שהחברות ניצבות בפני תקופה קשה של אי-ודאות סביב השפעות הנגיף.
ניתיים, בעקבות ההקלות בפעילות הכלכלית, משרד התקשורת מודיע על ביטול חלק מההקלות (והכבדות על הלקוחות) שניתנו לחברות התקשורת. המשרד מתחיל להחזיר את ה"הקלות בשירות"  שאיפשר לחברות התקשורת בעקבות משבר הקורונה.
 
המשרד הודיעעתה  לחברות כי שעות הפעילות במוקדים הטלפוניים יחזרו לעבוד כסדרן, וכי ההקלה שניתנה לחברות לגבי זמני המענה במוקדים מבוטלת ותחזור לקדמותה.
 
ההקלה הראשונה בעניין שעות הפעילות במוקדים שצומצמה, מבוטלת החל מ-3 במאי. ההקלה השנייה בעניין זמני המענה שהוארכו עד ל-12 דקות במקום 6 דקות, תחזור לתוקפה ביום ראשון הקרוב, 26 לאפריל. שר התקשורת דודי אמסלם הבהיר כי לא תהיה הארכה בהקלות.
 
ההקלות שניתנו למפעילים באו על רקע הרצון של משרד התקשורת לאפשר את המשך עבודת המפעילים תחת האילוצים שהוכתבו על-ידי משרד הבריאות, ולכן עובדים רבים הוצאו לחופשות ללא תשלום, והרבה מאד עבודת שירות נעשתה באמצעות עבודה (צולעת) מהבית של מוקדנים.