חמישה משרדים מתמודדים במכרז הדיגיטל של לשכת הפרסום

יום ד', 18 באוקטובר 2017
 חמישה משרדים מתמודדים במכרז הדיגיטל של לשכת הפרסום הממשלתית בהיקף 70 מיליון שקל.
 
התקציב במכרז של לשכת הפרסום הממשלתית לפעילות בחו"ל בגוגל ובפייסבוק זכה לביקורות קשות בענף בגלל העמלה הנמוכה שיקבלו החברות הזוכות בהפעלתו לעומת ההשקעה הנדרשת בבנית המערכת.
 
בין החברות המתמודדות: TMF ו-GO אינטראקטיב, שעובדת עם לפמ ונחשבת למועדפת
יש לציין כי לשכת הפרסום הממשלתית נחשדת בשנים האחרונות (ויש לכך הוכחות) שהיא הפכה לזרוע בשירות האיטרסים של ראש הממשלה..
 
למרות ביקורות קשות שהשמיעו בכירים בענף הפרסום על תנאי מכרז הפרסום בדיגיטל של לפמ (לשכת הפרסום הממשלתית), המציאות הוכיחה כי בפרסום דיגיטלי - כמו בפרסום המסורתי כשמדובר בתקציב בסדר גודל כזה לפחות חלק מהשחקנים הגדולים מוכנים להתגמש.
 
ל"גלובס" נודע כי עם תום המועד להגשת ההצעות למכרז על פעילות הלשכה בחו"ל, בהיקף של 70 מיליון שקל, כרבע מתקציב הפרסום של לפמ, לפחות שתיים מחברות הפרסום הדיגיטלי הגדולות בישראל - TMF, שבבעלות גיתם ויהושע, ו-GO אינטראקטיב - ניגשו למכרז. בנוסף להן הגישו הצעות שלוש חברות שעיקר פעילותן בחו"ל כמו iProspect (לשעבר אבגדה).
 
עם זאת, כמה סוכנויות משמעותיות בתחום, כמו K LOGICK ודיגיטל מקאן, בחרו שלא לקחת חלק בתהליך - בין היתר בשל העמלה הנמוכה שממנה אמורים המשרדים להשתכר, שלפי תנאי המכרז לא תעלה על 6.5% ודרישות גבוהות נוספות.
אל כל אלה התווספה עוד מגבלה קשה: המתמודדים נדרשו להציג טיפול בארבעה קמפיינים בינלאומיים בהיקף של מיליון שקל כל אחד, שניים בגוגל ושניים בפייסבוק - היקפים שרוב המשרדים הפועלים בעיקר עם תקציבים מקומיים מתקשים להציג. מעבר להשקעה ולעבודה המסובכת שנדרשת, מה שמפחיד את חברות הדיגיטל יותר מכול הוא העובדה שמדובר במכרז פומבי הכולל מספרים גלויים - מה שיכול להוביל למשיכה למטה של מחירים בענף.
 
על פי הערכות בשוק, מי שנחשבת למועמדת מובילה לזכייה היא GO, שכבר היום עובדת עם לפמ. השליטה ב-GO נמכרה לפני כשנה לקבוצת אדלר חומסקי, שמיזגה אותה ל-GO אינטראקשן,
אמנם תנאי המכרז אינם נוטים מראש לטובת חברה המחוברת לקבוצת מדיה או פרסום, בין השאר בשל בעיות של ניגודי אינטרסים, אך אנשי אדלר ואדיר רגב, מייסד GO, הותירו יחידה עסקית נפרדת שפועלת מנתניה כך שהחיבור לא אמור להוות בעיה.
 
הפרטים:
היקף תקציבים מנוהל - 10 מיליון שקל ויותר
קמפיינים של גוגל בהיקף של מיליון שקל כל אחד
קמפינים שלפייסבוק באותם סכומים
5 עובדים כצוות יעודי
עמלה מירבית של 6.5 אחוז
היקף המכרז הנוכחי 70 מילון שקל