מלחמת מסך הסמארטפון נגד הקולנוע

יום א', 30 ביולי 2017

מלחמת עלם בין חברת אמזון לנטפליקס ועוד...

בשאלה: האם נוסיף לראות סרטים במסך קונוע רחב או  - בסמארטפון שלנו

אמזון מציגה הצלחות גדולות שלה בסרטים רגילים לקולנוע, שבהם היא רוכשת זכויות הפצה. אך נטפליקס יכולה להציג קבלות לפיהן הגישה שלה עובדת. דו"ח החברה לרבעון השני של השנה מעיד שלא רק שמשתמשים בצפון אמריקה מוותרים על המסך הגדול לטובת המסך הקטן, הם אף עוברים למסך קטן עוד יותר, זה של המובייל. נתוני החברה מראים כי היא היתה האפליקציה הרווחית ביותר בארה"ב ברבעון האחרון, ככל הנראה הודות לשיעור הגבוה של משתמשים שרוכשים מנוי לנטפליקס דרך האפליקציה.

 

בדיון על האופן הנכון ביותר להפיץ סרטים נטען כי אולמות הקולנוע מתקשים להתחרות בדור החדש של הטלוויזיות הביתיות הגדולות. אבל נתונים עדכניים של חברת המחקר  ComStore מציינים כי איכות הצפייה או החוויה הקולנועית הם כלל לא השיקול המרכזי:

בשנה האחרונה האמריקאים העבירו 7.5 מיליארד שעות בצפייה בתוכני נטפליקס דרך הסמארטפונים. זו לא שאלה של איכות אלא של זמינות.

 

אם מגמת המעבר לצפייה בתכנים בהפקה גבוהה דרך מסך הסמארטפון תימשך, תהיה לה השפעה עצומה על התכנים שאולפני הקולנוע מפיקים. במקום סרטי ענק עוצרי נשימה ייצרו יותר שרטים "אינטימיים" המתאימים למסך הקטן.