פיסבוק גדלה למרות הביקורת

יום ה', 31 בינואר 2019
פייסבוק כנראה מחוסנת מפני שערוריות.
 
מספר המשתמשים החודשיים - מספר האנשים שנכנסו לפייסבוק מדי חודש - עלה ב -9% לעומת הרבעון המקביל ל -2.32 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, שהסתיים ב -31 בדצמבר. גידול המשתמשים חיוני לפייסבוק, מה שמגדיל את הכסף שלה על ידי מכירת פרסום ממוקד לפי האינטרסים המשתמש.
 
עליית המשתמשים מגיעה מול אפל שחסמה מחקר ברשת החברתית לאחר שהתגלה שפייסבוק מצליחה לעקוף את תהליך הבדיקה. 
 
ההנהגה של המנכ"ל מארק צוקרברג ומנהל התפעול שריל סנדברג הותקפה במיוחד לאחר ש"ניו יורק טיימס" דיווח שהמנהלים התעלמו מהאזהרות על פגיעה בפרטיות.
 
הרשת החברתית התמודדה גם עם ביקורת על כך שהיא מעניקה לחברות טכנולוגיה אחרות גישה טובה יותר לנתוני המשתמש מאשר בעבר. 
 
המנכ"ל תאר ארבעה מסידרי העדיפויות של פייסבוק לשנת 2019, הכוללים התקדמות בנושא החברתי מול האינטרנט, בניית שירותים המשפרים את חייהם של אנשים, תמיכה בעסקים, ושקיפות רבה יותר לגבי התפקיד שפייסבוק משחקת בעולם. צוקרברג לא התייחס להתנגשות של חברת הטכנולוגיה עם אפל.
 
באחרונה  פייסבוק דיווחה כי הכנסותיה גדלו ב -30% ל -16.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, ותאמו  את האומדן של -16.3 מיליארד דולר על ידי אנליסטים שנסקרו על ידי תומסון רויטרס. החברה רשמה ברבעון הרביעי רווח של 6.9 מיליארד דולר.
 
מניית פייסבוק זינקה כמעט ב -12% לאחר המסחר ב -18.33 דולר לאחר סיום שיחת הוועידה.
 
צוקרברג הגן על המודל העסקי של החברה, וטען בשבוע שעבר בחוות דעת של וול סטריט ג'ורנל, כי הוא מאפשר למיליארדי אנשים להתחבר עם בני משפחה וחברים בחינם, ומאפשר לעסקים קטנים למכור את המוצרים שלהם וליצור מקומות עבודה.
 
פייסבוק גם מנסה לעשות עבודה טובה יותר של חינוך משתמשים כיצד לשלוט במודעות שהם רואים ברשת החברתית. מחקר שפורסם החודש על ידי מרכז המחקר של Pew הראה כי 74% מהמבוגרים בארה"ב המשתמשים בפייסבוק לא ידעו שהרשת החברתית שומרת רשימה של תחומי העניין והתכונות שלהם למיקוד מודעות.
 
בינתיים, לפייסבוק יש בעיות גדולות יותר לדאגה, כולל התפשטות המידע המוטעה באתר, כמו גם התערבות הבחירות של רוסיה ואיראן.
 
בימים אלה  פייסבוק הסבירה כיצד היא מגבירה את מאמציה להילחם בחדשות מזויפות לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי במאי. החברה סיפקה גם פרטים נוספים על לוח חדש שהיא יוצרת כדי לסייע בסקירה של תוכן לבדיקתל אמינותו.