האיחוד האירופי מחריף הביקורת על חברות הטכנולוגיה

יום ב', 20 במרץ 2017
 
המתח בין חברות ההי-טק הבינלאומיות הגדולות לאיחוד האירופי עולה מדרגה.
 
ועתה  המתח עלה כאשר התברר – בעקבות חשיפות סנודן – שחברות הטכנולוגיה העבירו את המידע של המשתמשים האירופאים לשירותי הבילוש האמריקאים. המתחים, שירדו קצת, התלקחו שוב בעקבות פרשיית החדשות המזויפות, שמסרבת לרדת מהכותרות. בגרמניה, צרפת ומדינות אירופאיות אחרות.
 
שם חוששים מנסיון רוסי לטרפד את המערכות הדמוקרטיות שלהם, נסיון שיישען במידה ניכרת על שימוש במדיה חברתית כדי להפיץ מידע שקרי.
שר המשפטים הגרמני הודיע עתה שהוא מתכוון להביא לחקיקה שתעניש חברות טכנולוגיה על אי הורדה מהירה של מידע שקרי והפצת שנאה; גם בפרלמנט הבריטי מאשימים את גוגל, פייסבוק וטוויטר.
 
ועכשיו מגיעה חזית חדשה של הונאות רשת, שפורחת במיוחד במדיה החברתית.
 
לאיחוד האירופי נמאס מכך שאנשים לא מודעים נופלים במלכודת פעם אחר פעם. אי לכך ובהתאם לזאת, הם דורשים מחברות המדיה החברתית לעשות משהו בנושא. למשל, לשנות את תנאי השימוש שלהם כך שאפשר יהיה לבטל עסקה גם אחרי שהיא בוצעה. למשל, להכריח את פייסבוק ודומותיה לסמן במפורש תוכן ממומן. לזהות מלכודות מנויים – התרגיל שמציע לך תוכן חינמי או כמעט חינמי, ואחר כך תופס אותך עם דמי מנוי מלאים בלי התראה ראויה.
 
באיחוד האירופי מציינים עכשיו שהם נפגשו עם נציגי גוגל, פייסבוק וטוויטר ונתנו להם חודש להגיע עם תשובות מספקות לכל הבעיות הללו, ואם התשובות לא יהיו מספקות, יגיע הלחץ החוקי. במילים אחרות, התפיסה שחברות לא אחראיות לתוכן המתפרסם בהן – באירופה מתערערת קשות. הממשלות שם מתייחסות לחברות המדיה החברתית כאל ספקיות תוכן, שמרוויחות מהתוכן הזה ועל כן גם אחראיות עליו.עתה נבחן ונראה כיצד מתבצעות הנחיות בקרה אלה הלכה למעשה.