כשלים בתכנון וביצוע מסחר אלקטרוני

יום ה', 14 במרץ 2019
חברת onvey In ספקית של תוכנות ניהול משלוחים, הציגה את התוצאות של מחקר על מטרות ותנאי משלוח eCommerce  והאתגרים.
 
המחקר מגלה כי בעוד שתקוות וחוויית הלקוח ב-eCommerce כמו גם צוות שרשרת האספקה הם במגמת שיפור ברמה עקרונית, יש נתק ומחדלים בביצוע למעשה.
 
התוצאות חשפו:
=48% רוצים לצמצם את אי הוודאות "איפה ההזמנה שלי" (WISMO) וצורך בשיחות
=87% רוצים גישה משופרת לניתוחי מצב ושלבי האספקה
=81% מעוניינים לשפר את חווית הלקוח
=עוד העדפות שטרם מומשו נרשמו בתחום חוויית משלוח והרגשת הלקוחות.
במה מעונינים?
המדדים הנפוצים ביותר כללו את חשיבות עלות השירות (78%), הזמן למשלוח (68%), זמן ההזמנה הכללי (60%). 
 
חוסר תוכניות:
רוב הלקוחות מאמינים שלחברה המספקת  אולי יש גישה לתוכנה מתאימה אך צוותי שרשרת האספקה בפועל מסתמכים על גיליונות אלקטרוניים ותהליכים ידניים (שיעור של 45%).
 
לדברי החוקרים המחקר מדגיש ניתוק בין תכנון וניהול שרשרת האספקה והתוצאות  בפועל ברמה של הלקוח. 
"עדיין דרושה התמחות בניהול חוויית משלוח ותכנון שיאפשר לצוותי התפעול  לפעול באופן יעיל ועקבי, ולפשט את התקשורת בין מותגים, ספקים ולקוחות באופן  שיטתי".