הרחפנים תופסים תאוצה

יום א', 28 באוקטובר 2018
מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews
 
הבשורה  בימים אלה הגיעה דווקא מאיסלנד  הגשומה והסוערת. ניסויי הפעלה של רחפנים לאספקת  הזמנות מזון ומוצרים שונים הסתיימו בהצלחה.
 
ועתה - בחודש הבא, בסינגפור, יתחיל רחפן גדול של איירבוס, קבוצת התעופה האירופית, להסיע אספקה ??וחלפים לאוניות העוגנות בחוף הים. איירבוס עובדת על הפרויקט עם Wilhelmsen, חברת שירותי ציוד ימי.
מנכ"ל Wilhelmsen מעריך כי השימוש במזל"ט יפחית את עלויות המשלוח לכלי שיט  עד 90%, ויהיה בטוח יותר מאשר הפעלת שיגור רגיל כדי לשאת את המשלוחים האלה לים.
 
Alibaba, חברת המסחר האלקטרוני הגדולה ביותר בסין, עושה משלוחי מזל"ט על מספר מסלולים קבועים ברחבי שנחאי ממרכז ג'ינשאן פארק ויש לה תוכניות להשיק פעולות דומות בתחומים אחרים.
 
גורם שכיח בין השירותים החדשים של רחפנים הוא שהם אינם פועלים בשטח בנוי בצפיפות. למרות התחזיות המוקדמות כי מזל"טים ישמשו כדי לספק מזון מהיר וסחורות אחרות לתושבי העיר, המציאות מתבררת להיות שונה למדי.
 
בתור התחלה, יש הגבלות טיסה על כל המטוסים באזורים רבי קומות כמו מנהטן ומרכז לונדון. יש גם קושי למצוא מקומות למל"טים לנחות או לרחף מחוץ לדירה. גם הכלכלה לא מתלהבת. בערים, מרחקים אופייניים למסירת מזון מהיר עשויים להיות בקילומטר, מה שהופך את זה יעיל להשתמש באופנוע  או אופניים. רייקיאוויק באיסלנד, לעומת זאת, הוא מקום לא צפוף.
המרחק הממוצע שארוחה מועברת אליו הוא כ -7 ק"מ.
 
אם הרגולטורים יאשרו  אספקה ??ארוכת-טווח על ידי רחפן תהפוך למושכת במיוחד. במקרים מסוימים, עם זאת, סוג אחר של מזל"ט עשוי להיות נחוץ. אחד כזה השלים עתה שישה חודשים של טיסות בדיקה בטנזניה. רחפן זה נבנה על ידי Wingcopter, חברה גרמנית, והוא מסוג המכונה "רוטור הטיה". זה אומר שהוא משתמש ברוטורים להמראה אנכית ונחיתה, אבל לטיסה אופקית יש  מדחפים של מטוס. הסדר זה, שמתחיל לשמש מסוקים מאוישים גם כן, גורם לעלייה גדולה במהירות ובטווח. ברואנדה  בינתיים, חברה בשם זיפלין  מטוסי המל"טים שלה הם מטוסים קטנים, קבועים, הנשלחים על ידי מעוט, טסים ליעדם, משחררים את המטען שלהם במצנח ואז חוזרים הביתה.
 
מצב טיסה בטוח
 
בניסויים בטנזניה , dhl, חברת משלוחים בינלאומית, השתמשה ב- Wingcopter כדי להטיס אספקה ??רפואית ממואנצה, על חופי אגם ויקטוריה, כ -60 ק"מ למרפאה באי אוקרוו. דם ודגימות אחרות ממטופלי המרפאה הועברו חזרה למונזה לצורך ניתוח מעבדה. המסע נמשך כ -40 דקות, לעומת שש שעות בדרך ומעבורת.
 
מעופף הצלה ציוד רפואי סביב הוא, ללא ספק, חשוב יותר מאשר מקבל פיצות ללקוחות בזמן שהן עדיין חמןת.
 
גם הבטיחות משתפרת כל הזמן. מזל"ט כבר יכול להיות "מגודר" טבעת אלקטרונית כדי לעצור אותם נודדים לתוך אזורים מסוכנים, כגון שדות תעופה. מערכות מניעת התנגשות קטנות, אוטומטיות, נמצאות גם הן בפיתוח, כדי למנוע מהן להתנגש בדברים. בסופו של דבר, יגיעו ללא ספק, מזל"טים שיכולים לנווט בבטחה את הקניונים של ערים גבוהות.