דואר ישראל - אנו נהיה מפיץ בלעדי של הזמנות מאמזון

יום ב', 16 בספטמבר 2019

"ברגע האחרון" ממש כאשר הבעיה שלה היא הפצה יעילה לצרכניה בישראל חתמה חברת אמזון עם דואר ישראל (לדברי חוגים בחברה) על הסכם בלעדי כחברת ההפצה היחיסה שלה. עפ"י הערכות, ההסכם צפוי להגדיל את הכנסותיה של דואר ישראל בעשרות מיליוני שקלים, בהתאם לצפי של מיליוני חבילות שדואר ישראל תפיץ עבור אמזון. השאלה הגדולה היא אם תעמוד חברת דואר ישראל במבחן ההפצה/אספקה  מהירה שדורשת אמזון. חברות השילוח/לוגיסטיקה  המתחרות רעבות להחליפה .

 
 
העיתון "גלובס" מציין כי  מדובר על הסכם הפצה שמשמעותו היא שדואר ישראל יהיה הגוף שיפיץ את החבילות של אמזון בתוכנית של שילוח מקומי שתשיק בימים הקרובים ענקית המסחר המקוון. הסכם כזה צפוי להגדיל מאוד את הכנסותיה של דואר ישראל כתוצאה מהמהלך, כשעל-פי הערכות מדובר בעשרות מיליוני שקלים של הכנסות נוספות, בהתאם לצפי של מיליוני חבילות שדואר ישראל תפיץ עבור אמזון.
 
בדואר ישראל מעריכים כי את 2019 תסיים החברה עם מסירה של כ-70 מיליון חבילות מחו"ל. 
 
 אמזון ביקשה מהמוכרים להיות מוכנים החל מהשבוע שלאחר ה-12 בספטמבר, תוך שהיא מציינת כי מרגע ההשקה התנועה באתר המקומי תזנק, ואף מדגישה "תנו עדיפות למוצרים שיכולים להימכר טוב בראש השנה ולבסט סלרס".עוד ביקשה אמזון מהמוכרים לוודא כי המחירים שלהם תחרותיים ושהמבצעים שלהם נגישים, ולהשלים את הבדיקות לקראת העלייה לאוויר.
 
נמסר כי דואר ישראל השקיעה מיליוני שקלים לטובת הפעילות, ובמקביל היא צפויה להגדיל מאד את הכנסותיה כתוצאה מהמהלך. על-פי הערכות, מדובר בעשרות מיליוני שקלים של הכנסות נוספות, בהתאם לצפי של מיליוני חבילות שדואר ישראל תפיץ עבור אמזון. 
מדואר ישראל נמסר כי "החברה מנועה מלהגיב בנושאים עסקיים".