סקר גלובלי של CA בתחום האמון הדיגיטלי

יום ב', 20 באוגוסט 2018

CA Technologies   הודיעה על תוצאות של סקר עולמי נרחב של צרכנים, אנשי מקצוע בתחום אבטחת סייבר, ומנהלי עסקים בנוגע להשקפותיהם על אמון דיגיטלי(Digital Trust). הסקר, שכותרתו "המצב הגלובלי ומדד האמון הדיגיטלי לשנת 2018"  בוצע על ידי חברת האנליסטים פרוסט אנד סאליבן, והוא מדגיש כיצד הצרכנים תופסים ארגונים וסומכים עליהם בכל הקשור להגנה על הנתונים הדיגיטליים שלהם. הסקר כולל גם נתונים משמעותיים על האופן שבו מנהלים עסקיים ואנשי מקצוע בתחום אבטחת סייבר בארגונים תופסים את אחריותם לגבי ניהול הנתונים, הרישוי של נתוני צרכנים לצדדים שלישיים והטכנולוגיות שהם מיישמים כדי להגן על נתונים ועל פרטיות הלקוחות.

מנתוני הסקר עולה כי מדד האמון הדיגיטלי לשנת 2018 הוא 61 נקודות מתוך 100, ציון המצביע על אמון חלש מצד הצרכנים שהשתתפו בסקר לגבי יכולתם או רצונם של ארגונים להגן באופן מלא על נתוני המשתמשים. המדד חושב על סמך מספר מדדים שונים שמודדים את הגורמים העיקריים סביב מושג האמון הדיגיטלי, כולל האופן שבו הצרכנים מוכנים לשתף מידע אישי עם ארגונים וכיצד הם מאמינים שהארגונים מגינים על נתונים אלה.

 

להלן ממצאים עיקריים של הדו"ח:

 

  • קיים פער של 14 נקודות בין מדד האמון הדיגיטלי של הצרכנים (61%(לבין התפיסות של מקבלי ההחלטות העסקיות ואנשי מקצוע בתחום אבטחת סייבר (75%), דבר המצביע על תפיסות לא תואמות בקרב קהלים אלה במדידת אמון הצרכנים כפי שהוא נתפס מול אמון הצרכנים בפועל.
  • רק מחצית מהצרכנים שהשתתפו בסקר(49%) מוכנים לספק את הנתונים האישיים שלהם תמורת שירותים דיגיטליים.

 

  • 90%  מהארגונים טוענים כי הם טובים מאוד בהגנה על נתוני הצרכנים, ומראים רמה גבוהה של ביטחון עצמי, למרות שכמעט מחצית מהמנהלים העסקיים (48%(הודו כי בארגון שלהם היתה פריצה כלשהי לנתוני צרכנים בשנה האחרונה, שדווחה לציבור.

 

  • 43% מהמנהלים העסקיים מודים במכירת נתוני צרכנים הכוללים מידע המאפשר זיהוי אישי, בעוד שרק 15% מאנשי מקצוע בתחום אבטחת הסייבר ידעו כי החברה שלהם מכרה נתונים המכילים מידע מזהה אישי.

תוצאות אלה מצביעות על פער משמעותי בין האופן שבו ארגונים רואים את אחריותם לניהול הנתונים וציפיות הצרכנים לגבי האופן שבו ארגונים מגינים על נתוני הצרכנים.

בכלכלת האפליקציות,שבה הנתונים הם המלך, ארגונים צריכים לקבוע עדיפות לפרטיות ואבטחת הנתונים או להסתכן בהשלכות חמורות.

ארגונים יכולים להקטין את הסיכונים הללו על ידי נקיטת עמדה פרואקטיבית בכל הקשור לאבטחת מידע, כגון צמצום השיתוף של נתוני משתמשים, צמצום גישה של משתמשים פריווילגיים, יישום שוטף של טכנולוגיות לאימות משתמשים ואימוץ אבטחת סייבר ובקרת פרטיות טובות יותר כדי לבלום האקרים.