קול קורא ממשלתי לקבלת מידע (RFI) בתחום טרנספורמציה דיגיטלית

יום א', 3 ביוני 2018
מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews
 
קול קורא ממשלתי ראשון מסוגו לקבלת מידע (RFI) בתחום שירותי הטרנספורמציה הדיגיטלית
 
מטה ישראל דיגיטלית שבמשרד לשוויון חברתי, בשיתוף מנהל הרכש במשרד האוצר ורשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה יוזם קול קורא לקבלת מידע (RFI) ממשלתי ראשון מסוגו בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית. מטרת קול הקורא היא להביא את הידע, המומחיות והחדשנות מתעשיית ההייטק הישראלית למגזר הציבורי כדי ליצור ממשל חכם, ידידותי ונגיש לאזרחים.
 
קול הקורא פונה לחברות ולמומחים המתמחים בתחומי הטרנספורמציה הדיגיטלית, כדוגמת: 
 
1.     User Experience: מומחי חוויית לקוח המתמחים בעיצוב שירות מתוך הבנת המשתמשים וצרכיהם, גיבוש מסע הלקוח, עיצוב תכנים ויזואליים וטקסטואליים, מחקרי משתמשים, מחקרי שימושיות ועוד.
 
2.     Data: מומחים בהגדרת KPI's, במדידה של שירותים, בניתוח נתונים ובהסקת תובנות, בהבניית ארכיטקטורת מידע, בארגון מידע לא מובנה, בבניית מודלים ועוד.
 
3.      Operations: מומחים בניתוח התהליכים העסקיים, באיתור הזדמנויות להתייעלות וחיסכון, בתכנון השינויים הארגוניים והתמריצים הדרושים לביצוע הטרנספורמציה הדיגיטלית ועוד.
 
4.     Product: מומחים לגיבוש אסטרטגיה דיגיטלית, ניהול מוצר, קביעת סדרי עדיפויות, ניהול היחסים עם בעלי העניין ועוד.
 
בהמשך לתכנית הדיגיטלית הלאומית שאישרה הממשלה ביוני האחרון, בקול הקורא, הממשלה מאמצת גישה רב-תחומית לפרויקטים דיגיטליים, ומכירה בכך שמעבר להיבטיו הטכנולוגיים של פרויקט דיגיטלי יש עולמות תוכן נוספים החיוניים להצלחתו.
 
ל-RFI חשיבות רבה, שכן התשובות שיתקבלו יאפשרו למידת השוק בכל אחד מהתחומים האלו, הכרת תחומים חדשים שהם בעלי ערך לביצוע טרנספורמציה דיגיטלית בממשלה, ולאפיון מכרז שירותי דיגיטל בצורה שתבטיח שהממשלה תוכל לרכוש שירותים מהחברות והמומחים הטובים ביותר.
 
המדובר הוא במכרז מרכזי לרכישת שירותים במתווה פרויקטאלי, דהיינו המכרז יושתת על סלי שירות שונים (לפי התמחויות כאלו ואחרות) ובכל סל יהיו זוכים מרובים. כך, שמשרד ממשלתי שיבקש להשתמש במכרז המרכזי, יידרש לבצע רק הליך תיחור קצר, דבר שיקל על ההליך הבירוקרטי ויזרז את ביצוע הפרויקט המבוקש.