מי שולט בפרסום דיגיטלי

יום ד', 3 באפריל 2019
פייסבוק ו- Google שולטים בהוצאות על מודעות דיגיטליות באירופה
 
בפעם הראשונה, מתפרסמת רשמית  תחזית הוצאות הפרסום ב- Facebook ו- Google בשווקים מרכזיים באירופה. יחדיו,
 
מסתבר כי שני ענקי האינטרנט האלה יגרפו כמעט 70% מהוצאות הפרסום הדיגיטליות ב- EU-5 ב -2019. בצרפת, נתח זה יהיה גבוה עוד יותר, ב -75.8%. בגרמניה, הדואופול יגייס 74.5% מההוצאות על פורמטים של מודעות דיגיטליות השנה. בבריטניה, 63.3% מכל הוצאות הפרסום הדיגיטלי יגיעו השנה ל- Google או ל- Facebook.
 
פריסת Google של שוק המודעות הדיגיטליות באירופה גדולה יותר מאשר בארצות הברית או באזורים אחרים בעולם, שכן לצרכנים רבים באירופה יש מכשירי Android, ולא Apple. פייסבוק עומדת בפני פחות תחרות באירופה מרשתות חברתיות אחרות בהשוואה לארה"ב או לשאר העולם - ולכן יש פחות תחרות על המודעה והמפרסמים.