שנת מבול ההודעות המזויפות

יום ב', 4 בינואר 2021
שנת 2020 סימנה את התגברות המאבק של חברות הרשת הגדולות וביניהן פייסבוק וטוויטר מול מבול ההודעות המזויפות והמטעות.
מחקר שנערך באחרונה חשף בין היתר את  הזיופים וההטעיות שהיו עוד בבחירות טראמפ לנשיא בשנת 2016.
המחקר נעשה בארה"ב על ידי חברה בשם "גרפיקא", חברת מודיעין העוסקת במדיה חברתית,
 
נחקרו יותר מ -10 מיליון ציוצים מ- 700,000 חשבונות טוויטר המקושרים ליותר מ -600 גופי חדשות מזויפים וקונספירציות. באופן מכריע, אנו לומדים על שיטפון של חדשות מזויפות וקונספירציות לפני הבחירות ולאחריהן, המאפשרות  למדוד את היקף מערכת אקולוגית מוזרה חדשות שהתפתחה מאז נובמבר 2016..
החברה מציינת כי גם במחקרים אחרים,  מוצאים יותר מ -6.6 מיליון ציוצים המקשרים למפרסמי חדשות מזויפים וקונספירציות בחודש שלפני בחירות 2016 ואחריו.
 
גם כיום דיסאינפורמציה ממשיכה להיות בעיה מהותית עם 4.0 מיליון
ציוצים המקושרים למפרסמי חדשות מזויפים וקונספירציות שנמצאו בתקופה של 30 יום
מאמצע מרץ עד אמצע אפריל 2020. בניגוד לטענות כי חדשות מזויפות עדיין פעילות כאשר הדו"ח הזה מתפרסם עתה.
 
שישים וחמישה אחוזים מקישורי החדשות המזויפים והקונספירציות במהלך תקופות הבחירות עברו
בעשרת הרשתות הגדולות. ובמיוחד אתרי החדשות "זכו" לשטף של  89 אחוזי תפוסה.