LG תפצה (שוב) לקוחותיה

יום א', 24 בינואר 2021

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

זו לא הפעם הראשונה שחברת LG נאלצת לפצות את לקוחותיה על שיבושים במכשירים הסלולרים שלה. הפעם התקלה בנייד של LG תעלה לה בפיצוי של 100 עד 150 שקל לכל לקוח.

כך סוכם במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2016, לפיה החברה תפצה לקוחות זכאים בשווי כולל של 15 מיליון שקל על פגם בייצור של אחד ממכשירי הדגל של החברה - LG G4
 
הסדר הפשרה אושר במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית (שאיחדה שתי בקשות) שהוגשה בעבר בטענה כי מכשיר סלולארי מדגם LG G4, המיוצר על ידי חברת LG ומיובא ומשווק בישראל באופן רשמי על ידי חברת רונלייט דיגיטל, נושא פגם סדרתי בייצור הגורם להפסקה פתאומית של פעולת המכשיר וכניסתו למצב של אתחול מתמיד.
 
המבקשים, שיוצגו על ידי עורכי הדין אמיר ישראלי, אשר שרביט ויאקי אלגרנטי, טענו במסגרת ההליך המשפטי כי התוצאה היא שקרוב ל-100 אלף מכשירים התקלקלו. עוד נטען כי חלק מהלקוחות אשר סבלו מתקלת האתחול המתמיד (Bootloop) ניזוקו מתיקון הפגם, כתוצאה מאובדן מידע חיוני שהיה על המכשיר. 
בבקשת האישור נטען כי לחברי הקבוצה נגרמו נזקים דוגמת עוגמת נפש, עקב התרחשות התקלה והצורך למסור את המכשיר לצרכי תיקון.
 
מנגד, טענו החברות שנתבעו, באמצעות משרד עו"ד הרצוג פוקס נאמן, כי עמדו בחובות המוטלות עליהן וכי מכשירים שיובאו על ידי רונלייט ואירעה בהם תקלה תוקנו ללא עלות ללקוח וכי החברות החליפו ללא תשלום את לוח-האם במכשירים כדי למנוע מראש הופעת התקלה במכשירים שבהם היא עלולה להתרחש. 
 
הסדר הפשרה המתוקן אשר הושג לאחר הליך גישור ממושך בפני השופט בדימוס יצחק ענבר, מעניק לחברי הקבוצה פיצוי כולל בסך 15 מיליון שקל. מתוכו סך של עד 14 מיליון שקל ישולם במזומן לרוכשי המכשירים, שכל אחד מהם יקבל סך של בין 100 ל-150 שקל כאשר יתרת הפיצוי שלא תתבקש על ידי חברי הקבוצה תועבר לעמותות כתרומת מכשירי סלולר. כמו כן, הוסכם כי LG תעניק הארכת אחריות למכשירים של מי שזכאי בשווי של מיליון שקל. יצויין כי הזכאים הם מי שבבעלותו היה או ישנו מכשיר G4 מהדור הישן אותו ייצרה LG, שלוח האם שהותקן בו יוצר לפני 24 בדצמבר 2015.
 
מחברת LG ישראל נמסר: "LG מתנצלת בפני לקוחותיה על עוגמת הנפש שנגרמה להם. קיבלנו את פסק הדין שאישר את הסכם הפשרה ואנחנו נדאג לבצע את הוראותיו בהתאם להסכמות הצדדים".