סטארטאפים חדשים יחשפו לראשונה בשבוע אורקל

יום ג', 17 בנובמבר 2020

לעזוב עבודה בטוחה ולהקים סטארטאפ באמצע הקורונה? נשמע כמו רעיון די מטורף, אבל מסתבר שישנם יזמים, שדווקא בתקופה הזאת העזו והגשימו את חלומם ולא נתנו למגפה העולמית לעצור אותם. שלושה מהם יחשפו פומבית את הסטארטאפ שלהם לראשונה בפני אנשי קהילת ההייטק וה-ITבישראל, במסגרת ארוע הפתיחה הוירטואלי של "שבוע אורקל" 2020, הכנס הלימודי הטכנולוגי הגדול בישראל (30-22 בנובמבר) שמארגנות מדי שנה חברת אורקל ישראל וג'ון ברייס הדרכה.  

 

Homazze - טכנולוגיה לחיזוי עלויות שיפוץ הבית

הסטארטאפ Homazze(הומייז) הוקם ב-2020 על ידי ענבל גלנצר המנכ"לית, שעזבה משרת ניהול טכנולוגי בכירה, ונעמה יעקובסון, מנהלת המוצר, שעשתה הסבה מארכיטקטורה וניהול תכנון להייטק. חברת הומייז פעילה בתחום ה-Construction Techומציעה שירות של תכנון תקציב ותחזית עלויות נדרשת לשיפוץ הבית, על בסיס שימוש בדאטה ולמידה מאלפי שיפוצים אחרים.

החברה מפתחת מנוע שמבצע ניתוח של עלויות במהלך שיפוץ, ועל בסיס הדאטה המצטברת מספקת הצעות מחיר מדויקות ללקוח ממספר קבלנים בחיתוך של פרמטרים שונים ומאפשרת השוואה אופטימלית. בין היתר, היא עונה על אתגרים כמו חוסר אמינות מול קבלנים, פערי ציפיות וחוסר סטנדרטיזציה בענף. הומייז, פונה לשוק האמריקאי, וכבר משתפת פעולה עם מספר חברות קבלנים גדולות בארה"ב איתם נוצר הדאטה בייס הראשוני. הומייז פועל על בסיס מודל עסקי לפיו הכסף בין הלקוח לקבלן עובר דרך האפליקציה.

ענבל גלנצר, מייסדת שותפה Homazze, "כיוון שהבית הפך להיות מקום שנמצאים בו הרבה יותר בזמן הקורונה, סצנת השיפוצים פורחת. בנוסף הקורונה הבהירה עד כמה הטרנספורמציה לדיגיטל משמעותית ועכשיו, יותר מתמיד, אנשים מצפים לקבל שירות מרחוק לכל דבר, אם אתה לא ברשת, אתה לא קיים. וכן, גם בתחום השיפוצים. הקורונה, עם כל חוסר הוודאות והקושי, משרתת את המיזם. זה כבר לא מוזר לעבוד מרחוק, המרחק לא משחק תפקיד. אפילו בענף הזה שהיה תמיד כל כך לוקאלי. גם בעלי בתים פחות מתלהבים להכניס שיפוצניקים זרים הביתה לצורך הצעות מחיר ראשוניות אלא רק בשלב מתקדם יותר בתהליך, אחרי שכבר נוצרו אמון והיכרות".

 

Tax:on- אוטומציה מלאה לתהליך החזרי המס לשכירים

הסטארטאפ Tax:on(טקסאון בע"מ) שהוקם במאי 2020 על ידי טל כרמון, בכיר לשעבר במס הכנסה, אוריאן מוס חשבת שכר, ורועי דנס - טכנולוג ו-CTO, מתכנן לעשות מהפכה בעולם החזרי המס לשכירים. החברה טקסאון פיתחה מערכת אוטומטית להחזרי מס מהמדינה עבור שכירים.  היא  פועלת במודל של דמי מנוי צנועים של 8 שקל בלבד. בניגוד לשאר השחקנים בשוק זה, היא לא גובה עמלות פתיחת תיק או אחוזים מההחזר, כך שגם החזר מס קטן יטופל. המנויים יכולים לקבל גם החזר רטרואקטיבי על שנים קודמות במחיר של 69  שקל לכל שנת מס.  החברה הוקמה על בסיס  אג'נדה חברתית של היזמים, של סיוע לאזרח הקטן מול הרשויות, במיוחד עכשיו. 

לדברי רועי דנס, מייסד שותף ומנהל טכנולוגיות ראשי, טקסאון, "כשחשבנו על החברה עוד לא היתה קורונה, אבל מאז ההקמה, הפוטנציאל של מספר הלקוחות גדל משמעותית בגלל השינויים הרבים שעוברים על שכירים (חל"ת, פיטורים, עבודה חלקית ועוד). רבים מאוד זכאים להחזר מס אך אינם מגישים את הבקשה כיוון שהמידע אינו נגיש, התהליך נתפס כמסורבל ובירוקרטי, יקר ולא משתלם. טקסאון מביאה שיטה אחרת וחברתית יותר. קבלת ההחזר נעשית ישירות לחשבון הבנק באופן פשוט ואוטומטי במחיר הנמוך ביותר בשוק. היתרון: כל אחד יקבל החזר, גם מי שמגיע לו החזר זעיר, וללא מאמץ". הוא ציין כי כיום יש 3.8 מיליון שכירים בישראל ולפי הודעת רשויות מס הכנסה כ-80% מהשכירים זכאים להחזר מס במהלך חייהם.

ScrapeZone – אופטימיזציה של מוצרים ומחירים באתרי קניות אונליין

הסטארטאפ סקרייפזון הוקם ביוני 2020 על ידי אלון גלבר המנכ"ל וברק יערי CTO וסמנכ"ל הפיתוח. מוצר הדגל של החברה מסייע לחברות וארגונים באופטימיזציה של מוצרים ומחירים באתרי קניות ברשת, ומאפשר לקבל מידע מדויק ומעמיק של הנוף התחרותי המשתנה. החברה פיתחה פלטפורמה אוטומטית להפקה וניטור מידע גלוי ברשת על מוצרים ומחירים, ללא כל צורך בכתיבת קוד וללא מגע יד אדם. המערכת מאפשרת לכל מותג או חברה המנתחת דאטה לסרוק את האתרים ולהביא את התובנות הרלוונטיות. בנוסף, המערכת מאפשרת ללקוחותיה (בעיקר מתכנתים ומנהלי מוצר) לאפיין אילו פרמטרים ובאיזו תדירות ייאסף המידע שהם צריכים, ולקבל אותו מעובד ומוכן לשימוש.

"כאשר כל המסחר בעולם נהיה מקוון, התחרות על המדף הדיגיטלי התרחבה וכך גם רגישות הצרכנים למחיר וזמינות המוצר. כל אלה אילצו את המותגים המובילים בעולם לאמץ טכנולוגיות דיגיטליות בכדי להישאר תחרותיים", אומר ברק יערי CTO  וסמנכ"ל הפיתוח. "את סקרייפזון הקמנו בשיא הקורונה מתוך הבנה שדאטה הוא המניע העיקרי של מהפכת הצריכה האינטרנטית, ומתוך הצורך של לקוחותינו להתמקד בליבת העסקים שלהם".

"בשנים האחרונות יש לנו בכנס מסורת של הצגת סטארטאפים צעירים בתחילת דרכם, מול קהל טכנולוגי שיכול לתת פידבק מקצועי או להיות בין ראשוני המאמצים של הטכנולוגיה. השנה במיוחד, רצינו לפרגן ליזמים שהסטארטאפ שלהם נולד בקורונה, למרות כל הקשיים", אומר אילן שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק אורקל ישראל.

לדברי זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובס, שגם ינחה את הפאנל עם הסטארטאפים:  "הדוגמאות האלה מתכתבות עם מגמה שאנחנו רואים גם בסקר סטודנטים שערכנו לרגל שבוע אורקל, לפיו גם בזמן הקורונה, 60% מהסטודנטים עדיין חולמים על הקמת סטארטאפ. זה אמנם 20% פחות ממה שראינו בסקר שנה שעברה, אך עדיין המגמה ברורה – כל עוד רוח היזמות חיה ובועטת, יש עתיד לסטארטאפ ניישן".

שבוע אורקל 2020  הוא האירוע הלימודי הגדול ביותר של קהילת ה-IT  וההייטק בישראל, בהשתתפות מקצוענים ממגוון מקצועות התוכנה: מפתחים, תוכניתנים, ראשי צוותים, מנהלי מערכות מידע, מנהלי מאגרי נתונים ועוד. הכנס, שותפות ארוכת שנים בין אורקל ישראל לג'ון ברייס הדרכה, יתקיים זו השנה ה-27 ברציפות, הפעם וירטואלית, בין 22-30 בנובמבר, ויכלול עשרות סמינרים ממוקדים ומעשיים בהובלת טובי המומחים מהארץ ומחו"ל. הכנס יעסוק באתגרים החדשים, הטכנולוגיות החמות, הטרנדים והארכיטקטורות המעודכנים ביותר בתעשייה.לפרטים: oracleweek.com