החופשה חוזרת ובגדול

יום ד', 20 באוקטובר 2021
 
כדי לבדוק מה עומד מאחורי גל אופטימיות בתיירות  ערכה Booking.com מחקר מקיף בשיתוף יותר מ-24,000 תיירים ותיירות מ-31 מדיניות וטריטוריות1 שונות, בשילוב תובנות ונתונים פנימיים שאספה כחברה שמובילה את תחום התיירות הדיגיטלית ב-25 השנים האחרונות. הכל במטרה לחזות איך ייראה ענף התיירות בשנה הקרובה ומה ישפיע עליו. 
 
שנת 2022 תהיה השנה שבה נרצה להפיק את המקסימום ממציאות של חוסר ודאות ולהתחיל לפצות את עצמנו בגדול על החופשות והטיולים שפספסנו. ואכן, כמות האנשים שמרגישים את הצורך לעשות את זה עלתה ב-52% מאז שנה שעברה. התחזיות של Booking.com חושפות איך בשנה הקרובה אנשים יהפכו למציאות את המחשבות על טיול או חופשה. זה לא משנה אם נצא לחופשה בגלל צורך ממשי לדאוג למצב הנפשי והרגשי שלנו, או פשוט כי בא לנו להגיד 'כן' לכל הזדמנות לנסיעה או חוויה – ב-2022 כל הסיפור יהיה לנצל את הרגע ולהפוך כל טיול לבלתי נשכח.
 
1. חופשה בשביל הבריאות
 
מומלץ לעשות פעילות גופנית יומיומית או מדיטציה, אבל מומלץ לא פחות לצאת לחופשה – ב-2022 זו תהיה הדרך האולטימטיבית לדאוג לעצמנו. יותר משלושת-רבעי מהאנשים בעולם (79%) ומהישראלים (76%) אישרו שחופשות משפרות את המצב הנפשי והרגשי שלהם, יותר מאשר דרכים אחרות שבהן הם נוהגים לנוח ולהירגע. אחרי שבמשך שנה הוטלו שוב ושוב הגבלות כאלה ואחרות על התיירות, היום המטיילים מבינים את ההשפעות החיוביות שלה על הבריאות והשקט הנפשי שלהם. כמעט שני-שליש מהמטיילים הגלובליים (62%) ומעט פחות מהישראלים (60%) אומרים שהם לא באמת הבינו כמה האפשרות לנפוש חשובה לבריאות הנפש שלהם עד שהם לא יכלו לעשות את זה, כאשר 84% מהמטיילים בעולם ו-88% מישראל אומרים שעצם תכנון הנסיעה משפיע לטובה על המצב הנפשי והרגשי שלהם. 
 
אז מה הופך את חוויית התיירות לדרך המושלמת לשיפור המצב הנפשי? רבע מהנשאלים בעולם (26%) ו-18% מהנשאלים הישראלים מספרים שבזמן חופשה הם יוצאים מאזור הנוחות שלהם, וזה בעיקר מה שמאפשר להם להתאפס ולהתרענן. מתוך הקבוצות שהשיבו כך, שני-שליש מהמטיילים בעולם (66%) ו-70% מהישראלים מעידים כי הם מצליחים למלא מצברים כשהם מבקרים במקום עם נוף שונה מזה שהורגלו אליו, ובשביל יותר מחצי ממטיילי הגלובוס (56%) ופחות מכך מהמטיילים מהארץ (43%) מדובר באפשרות לחוות סגנון חיים חדש. יש כאלה שמעדיפים לטעום מאכלים ממטבחים אחרים (מטיילים גלובליים -57%; ישראלים – 51%) או לשמוע שפה שהם לא מכירים (גלובליים - 35%; ישראלים – 40%), כי זה מה שעוזר להם להרגיש שהם נטענים באנרגיה מחודשת. אחרי שבמשך 18 חודשים כל יום נראה בדיוק כמו היום שלפניו, מתחשק לנו משהו אחר (בלשון המעטה). זה מה שיגרום לתיירות ולתיירים לחזור ב-2022 לטייל ולנפוש עם תחושה הרבה יותר טובה מבעבר.
 
2. יוצאים מחוץ למשרד (גם אם הוא בבית)
 
למרות הגמישות שמגיעה עם העבודה מרחוק, 59% מהאנשים בעולם ו-65% מהישראלים יעדיפו לצאת ב-2022 לחופשה מקוצרת עם התנתקות מוחלטת מהעבודה, מאשר לבלות יותר זמן ביעד החופשה בלי הפרדה בין פנאי לעבודה. וכאשר 50% ממטיילי הגלובס ומעל למחצית מהמטיילים הישראלים (62%) טוענים שהם עבדו יותר שעות וניצלו פחות ימי חופשה במהלך תקופת המגפה, אל תופתעו אם ב-2022 יותר אנשים יענו בחלק מהזמן תשובות שמבשרות 'אני מחוץ למשרד' (גם אם המשרד שלהם נמצא בבית). אין ספק שהם הרוויחו את החופשה הזו ביושר.
 
3. תחושה של פעם ראשונה 
 
כחמישית מהנשאלים הגלובליים (19%) וקרוב לרבע מהישראלים (23%) מחכים יותר מכל דבר אחר לתחושות ההתרגשות והציפייה שמלוות את תחילת הנסיעה. 
 
4. שמים את הקהילה במרכז 
 
ענף התיירות חווה האטה בחלקים רבים של העולם בגלל ההגבלות השונות, והמגפה אילצה אותנו להפיק את המקסימום ממה שהיה במרחק נגיעה. תמכנו בעסקים עצמאיים ובילינו יותר זמן מבעבר בגינה השכונתית, מה שחיזק את הקשר שלנו עם הקהילה שמסביבנו. הרצון להיות בקשר אותנטי עם הקהילה המקומית ימשיך ללוות אותנו גם בחופשות של 2022. כמו כן, חשוב לנו גם להיות יותר מודעים להשלכות של החופשות שלנו, ולוודא שיש לנו השפעה חיובית על המקומות שאנחנו מבקרים בהם ועל האנשים שגרים שם.
 
יותר ממחצית התיירים הגלובליים (58%) ו-37% מהישראלים אמרו שחשוב להם שהביקור ביעד יועיל לקהילה המקומית, ו-57% מהמטיילים הגלובליים וקרוב למחצית מהישראלים (49%) ישמחו להשתמש באפליקציה או באתר שממליצים על יעדים שבהם העלייה בהיקפי התיירות תשפיע לטובה על הקהילה המקומית. בנוסף, 68%3 מהמטיילים ברחבי העולם ו-46% מהישראלים רוצים שהכסף שהם מוציאים בזמן החופשה יושקע בקהילה המקומית, ו-73%3 מהמטיילים הגלובליים ו-70% מהמטיילים הישראלים רוצים לחוות חוויות אותנטיות שמייצגות נאמנה את התרבות המקומית.
 
5. מחליקים ימינה (Swipe Right) ליעדים ופרצופים חדשים
 
בשביל רבים מאיתנו, תקופת המגפה הייתה הזדמנות לבלות יותר זמן איכות עם החברים הכי קרובים והאנשים שאנחנו אוהבים. אבל בחופשות שנצא אליהן ב-2022, נוכל להרחיב את המעגלים החברתיים שלנו וליצור קשרים חדשים. שני-שליש מהמטיילים בעולם (60%) ומעט פחות מהישראלים (59%) רוצים לפגוש אנשים חדשים במהלך חופשה, ולכן נראה שתיירים ותיירות צפויים לנצל את הנסיעות שלהם כדי להרחיב את המעגלים החברתיים הרגילים. 64% מהמטיילים ברחבי העולם ו-53% מהישראלים רוצים לנהל חיי חברה בטיול או בחופשה, ו-49% מהמטיילים הגלובליים, כמו גם 53% מהמטיילים הישראלים, מעוניינים לשהות באזור עם חיי לילה כדי שיוכלו לפגוש אנשים חדשים. 
 
6. פשוט אומרים 'כן'
 
אחרי ששמעו 'לא' במשך תקופה כל-כך ארוכה, המטיילות והמטיילים אימצו צורת חשיבה חיובית יותר בנוגע ל-2022. למעשה, 63% מהמטיילים בעולם ומישראל (אחוז זהה) ינסו להימנע מסיטואציות שהן יותר מדי מובנות מראש, ויעדיפו חופשה שבה הם נשארים גמישים ויכולים לזרום עם מה שמתחשק להם, במקום לתכנן לוח זמנים קפדני ועמוס בתוכניות. השנה הקרובה תהיה בסימן של ספונטניות כשזה מגיע לתיירות, וגם כשיהיו טוויסטים בלתי צפויים במהלך הנסיעה אנחנו פשוט נגיד 'כן, יאללה!'.
 
בהקשר הזה, כמעט שלושה-רבעים (72%) מהמטיילים הגלובליים וכשני שליש (67%) מהישראלים טוענים שהם יגידו 'כן' לכל הזדמנות שתצוץ במהלך טיול או חופשה – כל עוד התקציב שלהם מאפשר את זה. 
 
7. לחבק את הבלתי צפוי
 
 62% מהמטיילים בעולם ו-63% מהמטיילים בישראל מסכימים שהטכנולוגיה עוזרת לצמצם את החששות והדאגות שקשורות לנסיעה לחופשה - החל משירותי תרגום מיידיים מבוססי בינה מלאכותית, שעוזרים לתיירים לשוחח על שינויים של הרגע האחרון עם בעלי מקום אירוח או נציגים של חברות השכרת רכב שלא מדברים בשפה שלהם, ועד מודלים של למידת מכונה שמעדכנים באופן אוטומטי את המארח או המארחת על עיכובים בשעת ההגעה לבית האירוח במקרה של איחור בטיסה – הטכנולוגיה תמשיך לעזור לנו לקפץ בקלות מעל המהמורות הבלתי צפויות שיצוצו במהלך הדרך. 
 
ד"ר איציק מזרחי, מנהל בוקינג ישראל, אומר: "אנחנו מחכים בקוצר רוח לשנה הקרובה ורואים שאנשים מאוד מתרגשים ומצפים לנסוע ולצאת שוב לטיול של פעם בחיים או סתם כי תצוץ הזדמנות לנסיעה והם יקפצו על המציאה, בין אם בגבולות המדינה שלהם או במדינות אחרות. המשימה שלנו היא לעזור לכולם ולכולן לעשות בדיוק את זה. אנחנו נהיה שם בשביל התיירים והתיירות. נציע להם את המבחר הרחב ביותר, את הערך המוסף הגדול ביותר ואת חוויית המשתמש הנוחה והפשוטה ביותר מכל מקום ובכל מכשיר, כדי שיוכלו לחזור ליהנות מטיולים ומחופשות ולצבור עוד מהחוויות הבלתי נשכחות שיש לעולם להציע".
 
כדי לצלול לעומק התחזיות של Booking.com ולגלות איך תיראה התיירות ב-2022: https://www.booking.com/c/trends/travelpredictions2022.html