כיבושי ה- TikTok ברשתות החברתיות

יום ג', 24 בדצמבר 2019
מאת משה שלו עורך ראשי SofrNews
 
 
nהפוכות הרשת חברתית בשנת 2019
הרשתות החברתיות כבר אינן מה שהיו פעם. הזעזוע החדש: עליית האפליקציה "המטורפת" TikTok לכל תצורות הסמארט-טלוויזיה ב-2019 היא סימן בטוח שמה שמגדיר רשת חברתית יהיה שונה מאוד בשנת 2020.
 
מאז שנות האלפיים הרשתות החברתיות היו ידועות כמקומות בהם משתמשי האינטרנט יכולים ליצור פרופילים ולתקשר באופן פומבי עם רשת אנשי קשר. אמנם תחומים אלה עדיין מאפייני ליבה, אך העלייה המטאורית של TikTok בשנת 2019 היוותה גורם מרכזי בהגדרת החלל מחדש.
 
בעוד שמשתמשי TikTok יכולים ליצור פרופיל ולקיים אינטראקציה עם רשת אנשי קשר (מה שהופך אותה לרשת חברתית בהגדרתנו), הפעילות העיקרית היא צפייה או יצירת סרטונים קצרים. זה הופך את TikTok לחלק מסוג חדש של "בידור חברתי" המושך את תשומת ליבם של בני נוער ומבוגרים צעירים ברחבי העולם.
 
סקר בספטמבר 2019 שערך Morning Consult,  מגלה כי TikTok שימש בערך אותו אחוז ממשתמשי האינטרנט האמריקניים בגילאי 13 עד 16 כמו אינסטגרם וטוויטר. בסך הכל, יותר מחמישית (22%) ממשתמשי ה- Gen Z ומשתמשי האינטרנט המכורים השתמשו ב- TikTo.