אלסטום חתמה עם נת"ע על הסכם בהיקף 90 מיליון יורו לאספקת מערכת האיתות

יום ד', 8 בנובמבר 2017
אלסטום חתמה עם נת"ע (נתיבי תנועה עירוניים)  על הסכם בהיקף 90 מיליון יורו לאספקת מערכת האיתות והבקרה עבור פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב
 
במסגרתו החוזה תספק אלסטום לנת"ע את התכנון, הפיתוח, היצור, הרכש, האספקה, ההתקנה, הבדיקה, הזיווד, האחריות והתחזוקה של מערכת האיתות והבקרה ל- 90 קרונות עבור פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה החדשה בתל אביב. שירותי התחזוקה למערכת יסופקו על ידי אלסטום לתקופה של 10 שנים בתוספת אופציה ל-6 שנים נוספות. בנוסף תקבל אלסטום אופציה לאספקת המערכות האמורות עבור 30 קרונות נוספים.
 
הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב צפוי להתחיל לפעול באוקטובר 2021 ולשרת כ-200 אלף נוסעים מדי יום. הקו יעבור בחמש רשויות עירוניות (בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה) לאורך 24 ק"מ, מהם כ- 12 ק"מ במנהרה מתחת לערים תל אביב, רמת גן ובני ברק. תוואי הקו הוא בין פרוזדורי התנועה העמוסים ביותר במטרופולין תל אביב, וצפיפות האוכלוסין לאורכו היא בין הגבוהות בגוש דן.
 
החוזה כולל את הבקרה ואת רכיבי הבקרה של הרכבות החשמליות שינועו לאורך הקו האדום, לרבות תיאום עם מערכת הרמזורים, וכן מעבר לנהג אוטומטי במנהרות. אלסטום תספק את Urbalis 400, שהוכיח את יעילותו בפרויקטים רחבי-היקף ועובר שדרוגים מתמידים.
 
לדברי החברה, Urbalis 400, גרסה מתקדמת למערכת בקרת רכבות מבוססת תקשורת (CBTC), מהווה את הפתרון המיטבי למפעילי תחבורה עירונית החותרים להשגת ביצועים, קיבולת וזמינות מקסימליים. ארכיטקטורת המערכת של Urbalis גמישה, מדורגת, ומבוססת על עיקרון הנקרא Moving Block, המאפשר ניצול מרבי ובטוח של קיבולת רשת המסילות, כמו גם פעולה במערכות תחבורה מורכבות ומעורבות, דוגמת השילוב בין נסיעה במנהרות תת קרקעיות וגובה פני הקרקע בקו האדום.