מיזוג טאבולה ואאוטבריין

יום א', 6 באוקטובר 2019
אחרי שנים של משא ומתן מתאחדות שתי ענקיות המלצות התוכן הישראליות. טאבולה ואאוטבריין.
 
נראה כי טאבולה תהיה הגורם הדומיננטי בחברה הממוזגת ואדם סינגולדה, מקים החברה, מקים החברה, (משמאל בתמונה ולידו ירון גלאי) ימשיך לנהל אותה.
 
שתי החברות פועלות באותה הנישה, ומספקות מידע לתכנים מומלצים לקריאה וצפייה ברחבי הרשת. פרטי העסקה, שעדיין כפופה לאישורים רגולטוריים, עדיין לא נחשפו באופן רשמי. עם זאת, במסגרת העסקה צפויה אאוטבריין, החברה הפחות דומיננטית כרגע מבין השתיים, להתמזג לתוך טאבולה. 
כאמור, מי שיעמוד בראש החברה המאוחדת שתפעל תחת השם Taboola, הוא אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה כעת.
 
לפי ההסכם, שטרם פורט, טאבולה תחזיק ב-70% ממניות החברה המאוחדת, ששוויה צפוי לעמוד על כשני מיליארד דולר. בעלי המניות של אאוטבריין יקבלו את היתרה של המניות, 30%, ו-250 מיליון דולר במזומן. כרגע עובדים בשתי החברות כ-2,000 עובדים, אולם לא מן הנמנע כי במסגרת המיזוג יבוטלו תפקידים כפולים ויבוצעו ייעולים במחלקות השונות.
 
טכנולוגיית המלצות התוכן שפיתחו טאבולה ואאוטבריין חושפות את המשתמשים לתכנים נוספים ברחבי הרשת, כאשר המלצות אלה מבוססות על היסטוריית הגלישה האישית, נתונים דמוגרפיים ומידע אישי הנוגע להרגלי צריכת התכנים של כל משתמש ומשתמש.
 
אאוטבריין הוקמה ב-2006 על ידי ירון גלאי ואורי להב והיא פועלת ממטה החברה בניו-יורק וממשרדים נוספים בעולם, כאשר מרכז הפיתוח שלה ממוקם בישראל. סה?כ מעסיקה כיום החברה כ-700 עובדים. 

 

לגבי טאבולה כבר פורסם לראשונה ב-SoftNews כי היא תקים מרכז פיתוח בירושלים שישרת גם הוא את שתי החברות.

לאחר התבססות טאבולה במספר מקומות בארץ החברה עם מרכז פיתוח גדול ברמת גן, מרכז בבאר שבע ועוד בכוונתה להעסיק עוד עשרות בירושלים בשלב הראשון.  

כאמור, טבולה שבסיסה בישראל  (Taboola), פיתחה ומרחיבה מנוע להמלצת תוכן וידאו רלוונטי ברשת, ומתחרה חלקית בגוגל העוצמתית. מנכ"ל החברה, אדם סינגולדה מסביר כיצד עובד מנוע ההמלצות שלה. הוא מדגיש כי בניגוד למנועי חיפוש כמו גוגל, טבולה אינה יודעת מיהו המשתמש ועליה להמליץ לו על סרטונים אך ורק לפי התוכן בו הוא צופה כרגע. הוא ציין כי מנוע ההמלצות של החברה משלב קישורים לסרטונים מגופים המשלמים על ההופעה במנוע לצד סרטונים ממקורות אחרים.

בעבר הקרוב טאבולה הנמצאת בתנופת התרחבות רכשה חטיבה של חברת סלטיק הישראלית, וחתמה עם חברת Via על שיתוף פעולה אסטרטגי.

לטאבולה כ-1,400 עובדים ב-20 משרדים ברחבי העולם.