הקונגרס בארצות הברית מגביר מתקפה על חברות המספסרות במידע

יום א', 15 באפריל 2018
מספר סנאטורים מודיעים עתה כי יציגו הצעת חוק דו-מפלגתית שתגן על פרטיותם של הצרכנים האמריקנים, בעקבות הדיון עם מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג על הפרטיות של הרשת החברתית.
 
הצעת החוק, שתתיחס לכל החברות האוגרות מידע אישי  בהקשר לפעולתן  תתן לצרכנים את הזכות לראות איזה מידע נאסף עליהם ולשמור אותו פרטי על ידי השבתת נתונים
 
החוק ידרוש פירוט תנאי שירות והסכמים באנגלית פשוטה וחובה על החברות להודיע ??למשתמשים בתוך 72 שעות אם המידע שלהם מושפע על ידי הפרה.
 
"הפרת הנתונים בפייסבוק הראתה לעולם שהארץ המובטחת הדיגיטלית אינה כולה חלב ודבש", אמר הסנאטור ג'ון קנדי, השותף בחסות להצעת החוק עם הסנאטור איימי קלובוצ'אר, "אני לא רוצה להסדיר את פייסבוק עד מוות, אבל יש דברים שצריך לשנות", אמר בהצהרה.
 
החקיקה המוצעת באה לאחר צוקרברג נשאל שוב ושוב במהלך הדיונים ב-Capitol Hill  מדוע פייסבוק לא הודיעה לוועדת הסחר הפדרלית כי היא גילתה נתונים מ-87 מיליון משתמשים שלה ל-Cambridge Analytica, חברה שנשכרה מאוחר יותר על ידי מסע הבחירות לנשיאות טראמפ במהלך הבחירות בארה"ב 2016.