אפל מפצה על הטעיית לקוחות

יום א', 8 במרץ 2020
חברת אפל הסכימה לשלם עד 500 מיליון דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית שהאשימה את ענקית הטכנולוגיה בהאטת מכשירי אייפון ישנים כדי לעודד אנשים לקנות את הדגם האחרון.
 
אפל התמודדה עם גל של ביקורת - ותביעות משפטיות - לאחר שהודתה ב -2017 שתוכנת iOS שלה האטה את הביצועים של כמה מכשירי אייפון ישנים.
 
בזמנו אפל התנצלה על חוסר השקיפות, עדכנה את התוכנה שלה והציעה החלפות סוללה. החברה טענה כי התרגיל נועד להגן על מכשירי אייפון מפני כיבוי אוטומטי במהלך משימות מסוימות אם הסוללה ישנה, ??המכשיר היה קר מאוד או שהוא פועל בהספק נמוך. המבקרים, לעומת זאת, האשימו את אפל בכך שדירבנה אנשים בשקט לשדרג את הטלפונים שלהם כדי למלא את קופת החברה.
 
ההסדר המוצע, קורא לאפל לשלם לצרכנים 25 דולר לאייפון, אשר עשויים להיות מותאמים בהתאם לכמה מכשירים זכאים, עם התשלום הכולל המינימלי של 310 מיליון דולר.
 
הוא מכסה בעלי אייפון קיימים ובעבר לשעבר בארצות הברית, שהיו להם מכשירי iPhone 6, 6 Plus, 6S, 6S Plus או SE שמפעילים iOS 12.2.1 ואילך. הוא מכסה גם את ה- iPhone 7 ו- 7 Plus שמריצים את iOS 11.2 ואילך מלפני 21 בדצמבר 2017.
 
"ההסדר מספק הקלה משמעותית לצרכני אפל, ובעתיד, יסייע להבטיח כי הלקוחות ייודעו במלואם כאשר יתבקשו לעדכן את מוצריהם", אמר ג'וזף קוטצ'ט, נציגם  של התובעים המשותפים, בהצהרה בדוא"ל.
 
אפל הכחישה כל עוולה בתיק. אך כנראה תקיים אתההסכם.