מגמות הגידול בסחר המקוון

יום ה', 14 בספטמבר 2017

באחרונה, ענקית המסחרeBay   מפרסמת נתונים אודות עולם המסחר המקוון בארץ.

מתוך הממצאים:

  . 62%   מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל מוכרים כבר באונליין – 16% מהמוכרים שאינם מוכרים באונליין, הביעו כוונתם להתחיל למכור בשנה הקרובה.

     עבור 50% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים שלקחו חלק במחקר, המסחר באונליין מהווה את ההכנסה העיקרית

95%       מהישראלים ביצעו ב-2016 השנה רכישה אונליין אחת לפחות (לעומת 91% בשנה שעברה. 

    עליה באחוז הקניות של נשים באינטרנט- 94% השנה לעומת 85% ב- 2014

   .הישראלי הממוצע מבצע 36 רכישות בשנה, כלומר 3 רכישות אונליין מידי חודש.

    חלה התחזקות של הקנייה באתרים בינלאומיים וירידה בקנייה באתרים מקומיים.

    מסתמנת ירידה בתחום הקניה בקופונים.

65%     מהישראלים מעידים כי הקניה באינטרנט היא כלי להתמודדות עם יוקר המחיה.

·          

·         קטגוריית המכירות הפופולרית ביותר היא דברי אופנה והלבשה.

המחקר שבוצע על ידי חברת איביי ישראל מספק איפוא, מידע מקיף אודות הרגלי הקנייה המקוונת של הישראלים: העדפות קנייה, מניעים וחסמים של הקונים אונליין בישראל, האתרים שהישראלים קונים בהם אונליין, המכשירים שהישראלים קונים בהם אונליין, באיזה הרכב משפחתי הם קונים אונליין ועוד. כמו כן הוא כולל פילוח לפי מין וגיל.

לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקיתeBay ישראל: "בשנים האחרונות אנו רואים שינוי ניכר בהרגלי המסחר המקוון של הצרכנים הישראלים. המוכר הישראלי כבר מזמן הבין את הפוטנציאל הטמון בקניות באינטרנט ובאמצעות  הפעילות ברשתות בינלאומיות מסין ועד ארצות הברית ומקומיות  הפכו הישראלים לגורם פעיל מאד בתחום,  הממקד תשומת לב של המוכרים הרבים ברחבי העולם".