מנמרים מתמקדים בהובלה עסקית יותר מאשר במערכות מידע

יום א', 21 ביולי 2019

מחקר חדש של חברת   ServiceNow מגלה כי מנמ"רים, מחברות מובילות בעולם, מתמקדים יותר הובלה עסקית ובמתן מענה למטרות וליעדים של הלקוחות והעובדים, מאשר בתפעול טכנולוגי ומערכות המידע החברה.

המחקר, אשר כלל 516 מנמ"רים מרחבי העולם, ונוהל ע"י חברת המחקר Oxford Economics, בחן מהן היכולות החשובות ביותר עבור המנמ"ר המודרני. בעבר, באופן טבעי ומסורתי,  מנמ"רים התמקדו בניהול מערכות המידע בארגון ואילו המחקר הנוכחי מגלה כי 63% מהמנמ"רים מאמינים כי מיומנויות של הנהגה והובלה עסקית חשובות יותר מאשר התמקדות בפן הטכנולוגי של הארגון, וכי המנמ"רים המצליחים ביותר בשוק הם אלו אשר מיצבו את עצמם כבעלי חזון עסקי.

המנמ"רים אשר תופסים את עצמם כיעילים ביותר, הם אלה המתמקדים בטרנספורמציה דיגיטלית, בניית טביעת אצבע ארגונית במסגרת ההנהלה הבכירה והתמקדות בלקוחות. המנמ"רים המחזיקים בביצועים הגבוהים ביותר מתמקדים באסטרטגיה במקום בתפעול, ויצירת התאמה בין  יעדי ה- ITל  ליעדים העסקיים של הארגון.

מנמ"רים אלה גם  מדווחים על רמות גבוהות יותר של פרודוקטיביות, חדשנות ושביעות רצון לקוחות, והם גם אוחזים במערכות היחסים ההדוקות  ביותר עם המנהלים האחרים ובעיקר עם המנכ"ל וסמנכ"ל משאבי אנוש.

עוד מראה המחקר כי יש הסכמה גורפת בין  המנמ"רים  בכל הנוגע לבניית שיתופי פעולה וצוותים משולבים ברמת ההנהלה כמרכיב חשוב בתפקיד שלהם:

 

  • 64% מהמנמ"רים הסכימו כי התפקיד שלהם הוא לחנך חברי הנהלה אחרים לגבי טכנולוגיות דיגיטליות.
  • 69% אמרו כי שיתוף פעולה עם המנכ"ל בנוגע לבניית מפת דרכים ארגונית עתידית הוא גורם מכריע בתפקיד שלהם
  • 77% אמרו כי שיתוף פעולה עם סמנכ"ל משאבי אנוש לגבי אסטרטגיות גיוס ושימור טאלנטים, הוא אחד מתחומי האחריות המרכזיים שלהם. 

עוד נמצא במחקר כי המנמ"רים המצליחים ביותר הם אלה שמובילים להסכמה  ופועלים למען אוטומטיזציה ואינטגרציה של תהליכי עבודה והצגת תהליכים דיגיטליים  המביאים לתוצאות. 80% סבורים כי תהליכי עבודה דיגיטליים  מגדילים את היעילות הארגונית, 78% אומרים כי הדיגיטיזציה משפרת את הביצועים הפיננסים ואת הפרודוקטיביות, 76% אומרים כי הדיגיטל משפיע על  ביצועי העובדים ו- 75% סבורים כי הדיגיטל מעודד חדשנות.

"בזמן שטכנולוגיה הופכת להיות מרכיב קריטי בהצלחה העסקית, הציפיות מן המנמ"ר  גדלות באופן אקספוננציאלי, " אומר כריס פופ, סמנכ"ל חדשנות,  ServiceNow. "בעבר המנמ"ר היה טכנולוג מצטיין ואילו היום, מנמ"ר מצליח הוא דווקא מי  שנתפס כמוביל דעה, חדשני ובעל חזון עסקי."