סכנה - סין מסתערת

יום ד', 29 באוגוסט 2018
מאת משה שלו עורך ראשי
SoftNews
 
 
למרות שהחלה שנים אחרי ארה"ב בפיתוח תעשיית הטכנולוגיה, סין עכשיו מתגאה בכמה מהחברות הגדולות בעולם בתחום.
קונצרן Alibaba קבוצת אחזקות בע"מ עם פעולות מסחר אלקטרוני ענק שלה, טנסנט אחזקות בע"מ  הרשת החברתית WeChat עם 1 מיליארד משתמשים, ו -Baidu בע"מ עם הזינוק שלה בחיפוש באינטרנט. ועוד. הכל בעידוד ממשלת סין.
 
1. מה בדיוק סין מתכננת?
ההיררכיה הפוליטית של המדינה שמה לה למטרה להפוך למובילה עולמית במספר תעשיות טכנולוגיות מרכזיות באמצעות תוכנית "Made in China 2025". כחלק מתוכנית זו, הממשלה משקיעה השקעה של מיליארדי דולרים כדי לבנות את תעשיית המוליכים למחצה שלה ולהפחית את ההישענות על אספקה ??זרה. מנהיגי סין אמרו בשנה שעברה כי בינה מלאכותית תהיה גורם חיוני להתרחבות שתייצר יותר מ -400 מיליארד יואן (48 מיליארד דולר) למשק ב -2025.
 
2. מה צפוי במאבק עם סין?
מעבר לתחרות העולמית העזה הרגילה, יש פוליטיקה. מדינות מתענינות יותר ויותר בקשרים בין חברות סיניות לממשלה, לבין ההשלכות שיש לכך על הביטחון הלאומי. בהנהגת ארה"ב, הם גם מאבדים סבלנות עם הגניבה לכאורה של קניין רוחני של סין ואת האופן שבו יאלצו חברות להעביר טכנולוגיה אם הם רוצים לעשות עסקים במדינה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצדיק הטלת תעריפים על 50 מיליארד דולר של יבוא סיני בשנת 2018 בשל חששות   מ-"Made in China 2025" התוכנית מסתמכת על גניבת ידע בחו"ל. הרשויות האירופיות והאמריקאיות החלו להתנגד להשתלטות סינית על חברות טכנולוגיה מקומיות. ועדה אמריקנית שמבטיחה רכישות של חברות, הרגה עסקה ענקית בטענה שהיא מסרה את ההנהגה בעתיד התקשורת האלחוטית לטלפון ולרשת ההילוכים של חברת Huawei Technologies.
 
3. כיצד התפתחה תעשיית הטכנולוגיה של סין?
כשמדובר בייצור, הממשלה שיחקה תפקיד משמעותי בבנייה בקנה מידה 
המטרופולין המזרחי ז 'נגז' ו, המכונה על ידי המקומיים  iPhone סיטי, לא היה יכל להפוך לבסיס הייצור הגדול ביותר של אפל ללא תמריצים ממשלתיים לבנות דונמים דונמים של מפעלים. בדרום, שנזן היה כפר דייגים מנומנם לפני שהמנהיג הסיני דנג שיאופינג העניק לו אזור כלכלי מיוחד לפני כמעט 40 שנה. עכשיו, רכזת הטכנולוגיה מעבר לגבול מהונג קונג מארחת כמה כוכבי טק בהירים של סין, כולל Tencent, Huawei ו ZTE קורפ
 
4. מה לגבי תוכנה ושירותים?
ללא גישה לפייסבוק ולטוויטר, המערכת האקולוגית הטכנולוגית של סין מוצאת עצמה בהסגר למעשה מחלקים רבים של העולם. זה מאפשר לאזרחים לפתח שירותים ללא תחרות מחו"ל ולבנות פלטפורמות עם טעם סיני ייחודי. בהיעדר פייסבוק, WeChat של טנסנט פרחה כמו רשת חברתית. אותו הדבר עבור Weibo ללא Twitter.  לאחר שגוגל אלפבית של Google  אסור, Baidu זכתה לדומיננטיות הכוללת של החיפוש השולחני.
 
5. האם שמעתי על המותגים המובילים של סין?
כנראה לא כולם, כי הם מעולם לא היו זקוקים לך לדעת עליהם. המדינה היא כבר השוק הגדול ביותר בעולם על ידי מספר הצרכנים, כל כך הרבה חברות מקומיות גדלו ענק מבלי לחפש אי פעם בחו"ל. סביר להניח כי המאמץ הטוב ביותר הגיע כאשר קבוצת Lenovo בע"מ רכשה עסקי המחשב האישי של יבמ בשנת 2005. Huawei יש גם הצלחה בבניית המותג שלה באירופה, אפריקה ואסיה. אבל זה עדיין ידוע מעט בארה"ב, אלא כאשר זה הופך להיות נקודת דיבור פוליטית הקשורים חששות כי חברות סיניות מהווים איום על הביטחון הלאומי האמריקאי.
 
6. ליידעת טראמפ: מי צריך שווקים בחו"ל?
משתמשי האינטרנט בסין מהווים יותר מפי שניים מאוכלוסיית ארה"ב כולה
 
 
מקור: סין אינטרנט מרכז מידע ברשת
 
6. מדוע חברות טכנולוגיה אחרות ידועות יותר?
כי הם השקיעו שנים של שיווק מאחורי המותגים שלהם כדי לצרוב אותם לתודעה של הציבור. הצרכנים בארה"ב ראו מודעות של יבמ במשך עשרות שנים, פרסומת הסופר-בול של 1984 של אפל מגדירה מחדש את הז'אנר, וקולנוענים ברחבי העולם ראו חשבונות פיקטיביים על מקורות הפייסבוק והתרבות ב- Google. זה לא קרה עם חברות כמו Alibaba ו Tencent - למרות מייסד של Alibaba של ג 'ק