ZOOM נכנסת לתחום החומרה

יום ו', 24 ביולי 2020

 

חברת ZOOM שהפתיעה את העולם כולו נוכח הצלחת טכנולוגיית ועידות החוזי שלה בעידן הקורונה והעבודה מהבית, -  רוצה לנצל את ההצלחה ולהרחיב פעילות גם לתחום  החומרה.

 בין היתר היא תציגע בקרוב שורת מסכים שיחליפו במידה רבה את המחשב הנייד המסורתי שהוא היום הכלי לשימוש בוידאו קונפרנס.

זום לא תייצר את החומרה הביתית בעצמה , והיא עובדת עם ספקיות צד שלישי. היא פיתחה במשותף את המסך הראשון עם DTEN, חברת ציוד מסן חוזה שמייצרת בסין, מסרה זום.

מסך ZOOM החדש vut בן 19 אינטש בעל יותר מצלמות, רמקולים והתקני עזר נוספים  uידחק הצידה לדברי החברה את הניידים המסורבלים בעלי התמונה הדהויה.

אבל, אין נצחונות בלי צרות. החל מאבק משפטי מול סיסקו ומיקרוסופט.
הפופולריות של זום במגפה הנחיתה את החברה בת תשע השנים לתוך מאבק תאגידי לוהט על לקוחות מול יריבות גדולות בהרבה, כולל מיקרוסופט וסיסקו. מיקרוסופט משווקת באגרסיביות את תוכנת Teams שלה והיא השיקה תכונות דומות לזום, כולל רקע וירטואלי לפי הזמנה ואפשרות ליותר משתמשים להופיע על המסך בו זמנית. לסיסקו יש כבר מערכת חומרה לשיחות וידאו, עם שירות שנקרא Webex.
 
ומולם - החודש השיקה זום שירות מנויי חומרה שאורז חומרה של יצרנים אחרים עם התוכנה שלה - תחילה בארה"ב ואחר כך בחו"ל.
 
היוזמות הללו עדיין מאפשרות למיליוני אנשים להשתמש בזום בחינם, דבר שמשית עלויות על החברה,  מאותם מיליונים שלא משלמים. עלות ההכנסות של זום - מה שהיא מוציאה כדי לנהל את מרכזי הנתונים שלה ומשלמת לספקיות ענן כמו אמזון ואורקל על נפח נוסף - גדלה ביותר מפי ארבע מהשנה הקודמת ל-104 מיליון דולר ברבעון שעבר, כאשר המכירות נסקו ל-328 מיליון דולר.
 
המנכ"ל אריק יואן אומר שהוא רוצה להישאר ממוקד בעיקר במשתמשים עסקיים. כשזום ספגה ביקורת על תקלות האבטחה שלה במהלך המגפה, יואן אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" ש"אנחנו מקווים שנוכל לחזור ללקוחות העסקיים אחרי זה".
ועוד צרה - הקשרים של זום לסין ריכזו לאחרונה תשומת לב מחשש שנתונים עלולים להגיע לממשלת סין. החברה אומרת שבייג'ין מעולם לא ביקשה מידע על משתמשים זרים.