דיגיטציה של שרשרת האספקה

יום ו', 28 באוגוסט 2020

 

 

מאת: אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס

 

טרנספורמציה דיגיטלית היא הגורם המניע את הרנסנס התעשייתי, שמתרכז יותר ויותר בלקוחות ובחוויות שלהם עם מוצרים ושירותים. בנוסף לעיצוב המוצר ואפשרויות ההתאמה האישית, גם שרשרת האספקה ממלאת תפקיד חשוב בתהליך זה.

באמצעות אופטימיזציה של שרשרת האספקה, ניתן לייצר ולשלוח מוצרים מותאמים אישית במהירות מקסימאלית. זו העת בה חברות צריכות לפעול למען הטמעת דיגיטציה בשרשרת האספקה שלהן, שכן טרנספורמציה דיגיטלית מהווה תנאי הכרחי לקבלת החלטות נכונות לשיפור ביצועים, הגברת הרווחיות, והבטחת יתרונות תחרותיים.

חברות רבות נזהרות יתר על המידה בגישתן לדיגיטציה. זוהי המסקנה של בלוג

ה-Hermes Barometer שערך  סקר בנושא "מגמות בניהול שרשרת האספקה". 42 אחוז מהנשאלים, מכירים בצורך ליצור תהליכים דיגיטליים בשרשרת האספקה. למרות זאת, רק 27 אחוז ממקבלי ההחלטות הלוגיסטיות שהשתתפו במחקר הצליחו לבנות אסטרטגיית יישום קונקרטית.

גם מחקר של מכון Capgemini, "החוליה החסרה בשרשרת האספקה הדיגיטלית: מיקוד" הניב תוצאה דומה. תוצאות המחקר הצביעו על פער מהותי בין הצפוי למציאות בכל מה שקשור לדיגיטציה של שרשרת האספקה. חמישים אחוז מהחברות שנשאלו מחשבות את הדיגיטציה של שרשרת האספקה כאחת משלושת העדיפויות המובילות שלהן, אבל 86 אחוז מהם עדיין נאבקים בפועל ליישם פרויקטים מעבר לשלב הבחינה.

דיגיטציה של שרשרת האספקה דורשת תכנון

אסטרטגיה אינטגרלית לדיגיטציה של שרשרת האספקה היא הבסיס ליישומה המוצלח. הערכת התהליך, כפי שהוא בוצע עד היום, משחקת תפקיד מרכזי בכך שהיא מאפשרת הערכת יכולות התחרותיות והרווחיות של החברה בעתיד.

(המאמר המלא מתפרסם בגיליון אוגוסט של בטאון ואתר  "שרשרת האספקה")