טראמפ נגד הרשתות החברתיות

יום ה', 28 במאי 2020

 

לאחר שטוויטר פרסם "הערות הבהרה" על דברי הנשיא בנימוק כי הן דורשות "בדיקת דיוק הנאמר"
הנשיא טראמפ מאיים  לחתום  על צו המטיל מגבלות בנושאי המדיה החברתית.
 
על פי ציוצים של כמה כתבי הבית הלבן המהלך הצפוי מגיע לאחר שבפועל טוויטר בדק אם נתוני ההצבעה בדואר אלקטרוני של טראמפ מכילים "מידע שגוי שעלול להטעות".
 
לא פורסמו שום פרטים רשמיים נוספים אודות  הצו הביצועי, אולם הוושינגטון פוסט דיווח כי מדובר בצו נרחב אשר יפנה את הרגולטורים הפדרליים לחשוב מחדש על סעיף 230 לחוק תקינות התקשורת משנת 1996, המספק באופן מקוון פלטפורמות עם הגנה חיונית מפני אחריות לתכנים.
 
נראה כי טראמפ יורה למחלקת המסחר לבקש מנציבות התקשורת הפדרלית לקרוא לנקיטת החלטת הליך שיקול לבדיקה מחדש של תחום החוק, כך דווח בפוסט. על פי הדיווחים, התיקון גם יעניק  לנציבות הסחר הפדראלית אחריות לחקור תלונות על הטיה פוליטית כדי לקבוע אם מדיניות  התוכן של חברות הטכנולוגיה מתנגשת עם התחייבויותיהם לניטרליות.
 
הפעולה הצפויה של טראמפ מדגישה כיצד המתחים בין המימשל לבין כמה מחברות המדיה החברתית הגדולות בעולם מתחממים בגין מאמציהם להפסיק מידע שגוי. טוויטר וחברות מדיה חברתית אחרות הכחישו שוב ושוב כי הן מדכאות את הדיבור השמרני.
 
בוול סטריט ג'ורנל דווח בסוף השבוע כי טראמפ שוקל להקים ועדה לחקירת מדיה חברתית בשל הטיה כביכול נגד דעות שמרניות. על פי הדיווחים, צו הפועל מבוצע מחדש מספר פעמים בשנים האחרונות והוא עדיין יכול להשתנות, אמרו גורמים בעיתון.
 
הבית הלבן הפנה את רשת CNET ל"דיווחי הבריכה "כאשר התבקש לקבל פרטים נוספים על הצו הביצועי.
 
טראמפ ומדיה חברתית
טראמפ מחשיב את הפאנל שיבדוק את המדיה החברתית אם יש להטיה אנטי-שמרנית, מדווח WSJ
טוויטר מתמודד עם התנגשות שמרנית לבדיקת עובדות בטוויטר של טראמפ לראשונה
האם פייסבוק מצנזר שמרנים או שהוא מתון פשוט קשה מדי?
מוקדם יותר ביום רביעי אמר טראמפ בציוץ כי טוויטר "הוכיח כעת שכל מה שאמרנו עליהם (ושאר בני ארצם) נכון" וכי "פעולה גדולה" תגיע בעקבותיה. הוא לא ציין מה תהיה הפעולה הזו, אך כתבי הבית הלבן של ניו יורק טיימס, PBS ו- CNN צייצו ביום רביעי כי הנשיא יחתום מחר על צו ביצוע "הנוגע למדיה החברתית".
 
ביום שלישי צייץ טראמפ ליותר מ -80 מיליון עוקביו כי "אין שום דרך (אפס!) שדברי הצבעה בדואר יהיו דבר פחות מאשר הונאה מהותית", טענה שהושמעה על ידי בודקי עובדות וארגוני חדשות. . הוא המשיך את דבריו בציוץ אחר, וקבע כי יהיה זה "בחירות מרושעת". בצעד נדיר, טוויטר הוסיפה אז תווית לשני הציוצים של טראמפ מכיוון שהם הכילו "מידע שעשוי להטעות על תהליכי הצבעה."
 
בשני הציוצים מופיעה תווית ובה כתוב: "קבל את העובדות לגבי פתקי הדואר האלקטרוני." לחיצה על הודעת האזהרה מכוונת אנשים  לדף  שמסביר כי  בודקי עובדות  טוענים כי אין כל הוכחה לכך שפתקי דואר בדואר קשורים להונאת בוחרים.
 
מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי הגיב לאותה ביקורת שהופנתה בפני בכירי טוויטר באומרו שהוא "אחראי בסופו של דבר" להחלטות החברה.
 
"אנא השאר את העובדים שלנו מחוץ לזה", צייץ דורסי בסוף יום רביעי. "נמשיך להצביע על מידע שגוי או שנוי במחלוקת על בחירות ברחבי העולם. ונודה ובבעלות על כל טעויות שאנחנו מבצעים."