פיסבוק מצמצמת הפרסום המפלה לפי קבוצות מיקוד

יום א', 31 במרץ 2019
Data-sharing שערוריות וזעקות ציבוריות ממשיכים להניע את Facebook לשנות את תכונות המיקוד של המודעות לפי קבוצות יעוד.
אך מדיניות הפרסום המעודכנת של פייסבוק לא הספיקה עבור מחלקת השיכון והפיתוח העירוני של ארה"ב, אשר טענה בפני פייסבוק נגד אפלייה בדיור ועל הפרת חוק ההגירה ההוגן עם מודעותיה.
 
צופים כי ההכנסות של פייסבוק בעולם יגדלו ב -22.5% ל -67.37 מיליארד דולר השנה. עם זאת, הגבלות על מיקוד מתמשך עשויות להפוך את Facebook לפחות מושך למפרסמים ולשנות את ההוצאה שלהם על הפלטפורמה.
 
יכולות המיקוד הקבוצתי של מודעות ב- Facebook נבדקו מאז הופעלה השערורייה של שיתוף מידע לא תקין עם Cambridge Analytica. דיווחים עוקבים הראו שפייסבוק שיתפה נתונים אישיים עם אפליקציות אחרות באופן שאינו שקוף לרוב המשתמשים. לאחר שהערוריות נערמו למעלה, הרגולטורים והתובעים הפדרליים החלו לחקור את עסקאות הנתונים של הענקית החברתית. וגם אמון הציבור ירד.
 
פייסבוק הגיבה על בעיות אלה על ידי ביטול כמה אפשרויות מיקוד מודעות, אסטרטגיה שבה היא משתמשת בכל פעם שהתחקירים מגלים שמפרסמי פייסבוק השתמשו בקריטריוני מיקוד חסרי מצפון. 
 
מה שקרה: בהסדר משפטי עם קבוצות תמיכה כגון "National Fair Housing Alliance" ועובדי התקשורת של אמריקה, פייסבוק הסכימה לתקן מחדש את הגיל, המין והמידע על סינון מתוך מיקוד למודעות דיור, תעסוקה ומודעות אשראי. פייסבוק עדכנה גם את קהל היעד שלה, כך שלא יכלול עוד גיל, מיקוד, חברות בקבוצה ותצוגות דתיות כאפשרויות מיקוד עבור קטגוריות המודעות.
 
הסרת מונחים נאציים
מה שקרה: לוס אנג'לס טיימס דיווח כי נושאים הקשורים לנאצים, כגון ג'וזף גבלס והלהקה הניאו-נאצית, יכולים לשמש למיקוד מודעות פייסבוק. בתגובה, פייסבוק אמרה כי היא הסירה אפשרויות מיקוד אלו.
 
הסרת 5,000 אפשרויות מיקוד
מה קרה: מפייסבוק הוסרו 5,000 אפשרויות מיקוד. פייסבוק מנעה מהמפרסמים להסתיר במכוון את המודעות שלהם מאנשים שהשתמשו במונחים מזוהים כגון "תרבות אינדיאנית" ו"בודהיזם ".
 
עדכון קהלים מותאמים אישית
מה שקרה: תנאים חדשים לקהלים המותאמים אישית של Facebook נכנסו לתוקף לקראת ה- GDPR. כעת, על המפרסמים להבטיח שהם השיגו את הזכויות וההרשאות הדרושות כדי להשתמש בנתונים שהם מעלים ל- Facebook כדי ליצור קהלים מותאמים אישית למיקוד מודעות. יש להסיר משתמשים שביקשו לבטל את הצטרפותם לקהלים מותאמים אישית.
 
גילויי מודעות פוליטיים
מה שקרה: פייסבוק דרשה מהמפרסמים לאמת את הזהות ואת המיקום שלהם לפני שהם יוכלו להציב מודעות פוליטיות ולפרסם מודעות בפייסבוק.