למרות גל הביקורת - פייסבוק מראה רווחים

יום ו', 30 באוקטובר 2020

 

לכל הפרשנים, ואויבי הרשת החברתית המצפים לנפילתה של פייסבוק נוכח הביקורת החריפה עליה על פגיעה בפרטיות ופרסום "פייק ניוז" - צפויה אכזבה.
 
עתה מתברר כי  ההכנסות הכוללות ברבעון גדלו ב-10 אחוז לעומת אשתקד והרווחים של פייסבוק ברבעון השלישי הם מעל ל-5 מליארד דולר נטו, הכפלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
רווחים אלה גברו על ציפיות הנסיגה של וול סטריט גם כאשר מפרסמים החרימו את הרשת החברתית כדי להפעיל לחץ על החברה לעשות יותר כדי להילחם בדברי שנאה.
 
מותגים גדולים, כולל The North Face, Verizon ו- Unilever, אמרו שהם ימשכו פרסום מפייסבוק. ארגוני זכויות אזרח קראו לעסקים להשהות את ההוצאות על מודעות פייסבוק ביולי, תחילת הרבעון, במסגרת קמפיין בשם Stop Hate for Profit. חלק מהעסקים אמרו שהם ימשכו מודעות מפייסבוק ומרשתות חברתיות אחרות להמשך השנה.
 
דו"ח הרווחים הרבעוני  הגיע יום לאחר שמנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, "ניצלה" על ידי הסנאטורים האמריקניים על התוכן השליליט והמטעה שפייסבוק משאירה על המסכים שלה. מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי ומנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי העידו גם הם בפני ועדת המסחר בסנאט, שקיימה דיון על בסיס חוק פדרלי המגונן על פלטפורמות אינטרנט מפני תוכן שלילי  שנוצר על ידי פוליטיקאים, בעלי אינטרסים משתמשים.
 
נושא הפייק ניוז  קיבל משמעות חדשה ככל שאנשים רבים יותר פונים לרשתות חברתיות כדי לשמור על קשר עם חברים ובני משפחה במהלך מגיפת הקורונה.
הגידול בשימוש עורר ביקורת על כך שפייסבוק ועמיתיה אינם פוסלים ומורידים מספיק מידע מוטעה, במיוחד בתקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב ותוצאותיהן השנויות במחלוקת.