קרב בין סוני למיקרוסופט יכריע את עתיד הגיימינג

יום ג', 10 בנובמבר 2020

 

האם ענף הגיימינג המשגשג עומד לשנות פנים וצורה?

המועד: השקת הדור הבא של קונסולות המשחק.

קרב באחד השווקים הכי מסקרנים וצומחים בעולם – גיימינג. ב-10 בנובמבר תשיק מיקרוסופט שתי גרסאות חדשות לקונסולתXbox. יומיים לאחר מכן סוני תשיק את הפלייסטיישן 5 ובכך ייגמר באופן רשמי דור הקונסולות הקודם, שהושק לפני 7 שנים, ויתחיל דור חדש.

את הדור הקודם הובילה סוני. מאז השקת הדור בנובמבר 2013 ועד יולי, סוני מכרה 112 מיליון קונסולות פלייסטיישן 4. מיקרוסופט, רק 48 מיליוןXbox One

נינטנדו מכרה כבר 62 מיליון עותקים מקונסולת הסוויץ', שיצאה רק במרץ 2017.  

עתה ב"עונת" הקורונה חברות ענק, מהחזקות בעולם, החלו לפתוח במירוץ להפוך לשירות סטרימינג מעין נטפליקס של עולם המשחקים ולהנגיש אותו לעוד מיליוני אנשים.

את הסיבוב הקודםXbox הפסידה. אין עוררין על כך. אבל עבור מיקרוסופט כמכלול לא מדובר במכה אנושה. אם המצב היה הפוך, סוני היתה בקרשים. חטיבת הגיימינג מהווה את המרכיב המרכזי בפעילות החברה, עם כמעט 26% מההכנסות. אצל מיקרוסופט רבת הזרועות, מדובר ברק קצת יותר מ-5%. 

במיקרוסופט הפיקו לקחים מהתבוסה ומצאו פתרון אחר: שירות המנויים גיים פאס(Game Pass), המציע גישה לספריה של מאות משחקים בתמורה ל-10-15 דולר בחודש. כמהלך משיק, מיקרוסופט מוציאה גרסה רזה וזולה של ה-Xbox החדש בשםSeries S, וזו אמורה לשמש כמכשיר ייעודי לגיים פאס.

לפני כחודשיים מיקרוסופט רכשה ב-7.5 מיליארד דולר את ענקית הגיימינג בת'סדה.  מדובר באחת ממפתחות המשחקים הגדולות ביותר בעולם, שבאמתחתה סדרות ענק כמוDoom, Fallout 

.Elder Scrollsוכן