הקורונה לא עוצרת את תאוות הקניות

יום ד', 2 בדצמבר 2020

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

ההוצאות לקניות המקוונות ב"יום שישי השחור" רשמו השנה שיא של 9 מיליארד דולר, על פי נתוני אדובי אנליטיקס, שכן המגיפה אילצה את הצרכנים הרעבים לקנות  במקוון כמו גם להתמודד עם חנויות צפופות ביום קניות עמוס.

ההוצאות הצרכניות באינטרנט עלו ב -21.6% ביום שאחרי חג ההודיה, והפכו ליום השני בגודלו להוצאות מקוונות בהיסטוריה של ארה"ב, בדומה  ל- Cyber ??Monday, כך מצאה אדובי.

גם השנה "יום שני בסייבר" הוא  יום הקניות המקוון הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, כאשר אדובי צופה כי הקונים יבזבזו בסיכום כמעט 11 מיליארד דולר.

אפילו הרגלי הקניות של הצרכנים ביום שישי השחור היו קצת שונים השנה.

"קונסולות, טלפונים, מכשירים חכמים וטלוויזיות שהם רכישות מסורתיות של יום שישי השחור חולקים השנה שטח בעגלות קניות באינטרנט עם רכישות לא שגרתיות של מצרכים, בגדים ואלכוהול, שקודם לכן היו נרכשות בחנות", אמר טיילור שריינר, דירקטור ב- Adobe Digital Insights, בהצהרה.

בסך הכל הקונים הוציאו בממוצע 6.3 מיליון דולר לדקה באינטרנט, או 27.50 דולר לאדם, כך מצאה אדובי. הצרכנים ביצעו רכישות של 3.6 מיליארד דולר דרך הסמארטפון שלהם, גידול של 25% בקניות אלה לעומת השנה שעברה, המהווים 40% מסך ההוצאות המקוונות.

אדובי אמרה כי האלקטרוניקה הנמכרת ביותר כללה אפל AirPodsושעונים, Amazon Echoו- Samsung TV. מוצרים אחרים המבוקשים מאוד כללו השנה משחקי מחשב  רחפנים מסוגים שונים וסטים של לגו.