אמזון מחפשת בישראל מסלול חדש

יום ג', 14 ביולי 2020
אמזון שניכשלה עד כה כישלון חרוץ בהצגה, מכירה ואספקה של מוצרים מהשלוחה שלה בישראל  מתכננת מסלול מחדש.
 
בתוך כך, ענקית המסחר המקוון  חוזרת לשלח סחורה לישראל במחירי שילוח נגישים יותר עבור מוצרים קטנים.
 
אחרי חודשיים בהם הופסקו המשלוחים מאמזון ארה?ב ואירופה לישראל, ואחרי חודשיים נוספים בהם היא שבה למכור סחורה בישראל בעלויות משלוח שהפכו את הקנייה לבלתי משתלמת מבחינה כספית, אמזון מתחילה לחזור לעלויות השילוח שהציבור בישראל הכיר טרום עידן הקורונה, אבל היא עדיין לא ממש שם.
 
עד לאחרונה ולמרות ההבטחות  עם הקמת השלוחה בישראל סיפקה החברה בישראל רק משלוחים מהירים - ?אקספרס? - שעלותם גבוהה בהרבה, וכעת היא שבה ומאפשרת קנייה במשלוח ?רגיל?, ובהתאם גם זול יותר.
(הערת אזהרה: זו לא החברה היחידה  הטועה ומטעה את הלקוחות -  גם  "בוקינג מפרה את החוק כשלא מציגה מחיר מלא" (הרשות לצרכנות).
 
עם זאת, אמזון אמנם לא חזרה לספק את הצעת הערך ממנה נהנו הישראלים טרום הקורונה - משלוח חינמי בקנייה מעל 49 דולר, אך היא שבה למכור מוצרים מסויימים בעלויות שילוח סטנדרטיות יותר, ולא במחירים הגבוהים שאיפיינו אותה בחודשיים האחרונים. כעת ניתן למצוא מוצרים במשקל נמוך עם דמי משלוח שירדו גם ל-7 דולר.
 
ועדיין, מדובר במגוון מוגבל מאוד שניתן למצוא תחת דמי משלוח נמוכים יחסית, כשחלק ניכר מהמוצרים עדיין נמכרים עם מחירי משלוח שיקרים יותר מהמוצר עצמו, או, בתמחור שהופך את הקנייה לבלתי משתלמת בהשוואה למחיר הממוצע של המוצרים בישראל. כך למשל מכשיר להכנת שייקים שעלותו 50 דולר, נמכר עם משלוח בעלות של 29 דולר. במילים אחרות, כדי למצוא מוצר שמחיר השילוח שלו אטרקטיבי, כנראה שתידרשו לבחור בפינצטה.
 
פעילות המכירה של אמזון הבינלאומית בישראל הופסקה במרץ. ראשית, אמזון ביטלה מבצע שנמשך מספר חודשים, במסגרתו מוצרים במחיר של מעל 49 דולר נשלחו ללא עלות משלוח לישראל. שבוע לאחר מכן, במסגרת מהלך רחב שביצעה בעולם, היא סגרה את האפשרות להזמין מוצרים שמסופקים ע?י אמזון לישראל לחלוטין. עם זאת, מוכרים חיצוניים שמוכרים באמצעות הזירה המקוונת של אמזון, בישראל ובעולם, המשיכו לשלוח סחורה באמצעות הפלטפורמה, אך ללא שימוש בשירותים הלוגיסטיים שלה.
 
צמצום הפעילות של אמזון בישראל התבצע בהמשך לצמצום הפעילות שביצעה אמזון ברחבי העולם כולו כדי למקד את פעילותה בשוק האמריקאי, שוק האם שלה, וזאת על רקע מה שהגדירה כ?עומסים לוגיסטיים יוצאי דופן?. גם בארה"ב הזמנות שבשגרה שסופקו תוך יום, עברו לזמן אספקה של שלושה עד ארבעה ימים.