בוקינג.קום, מתווך המלונות הגדול בעולם, מקים בהדרגה מרכז פיתוח בישראל

יום א', 10 בספטמבר 2017
 
מערך בוקינג.קום, המותג המוביל בעולם להזמנת מקומות לינה באינטרנט שהוא חלק מקבוצת התיירות פרייסליין, פועל (באיטיות) להקמת מרכז פיתוח ראשון בישראל והחל בתהליך גיוס עובדים.
 
מרכז הפיתוח צפוי להיפתח במלואו בקרוב בשדרות רוטשילד בתל אביב. כיום מעסיקה החברה 7 עובדים בתל אביב בתחום המכירות.
 
האתר פירסם מספר משרות פיתוח מרכזיות למפתחי תוכנה מנוסים עם ידע בפייתון וג'אווה, ולמומחים ללמידת מכונה בעלי תואר שני או שלישי. בנוסף, החברה מחפשת מנהל מוצר. לפי הערכות, בשלב הראשוני החברה צפויה לגייס כ-30 עובדים.
 
המשרות מפורסמות וזמינות באתר החברה. כמו כן, בוקינג נעזרת במספר חברות השמה ישראליות בהן פינצטה, הצבה ו-gotfriends, ובנוסף, רכשה את הגישה לפלטפורמות של שני סטארט-אפים ישראליים בתחום הגיוס: ICV שפיתח אפליקציה המציגה את רמת ההתאמה בין דרישות המשרה למיומנויות המועמדים; ו-WOO, המסייע לעובדים לחפש משרות בהתאם לציפיות שהם מגדירים מראש.   
 
פרייסליין, החברה האם של בוקינג, התחילה בסוף שנות ה-90 כאתר מכרזים שבו הקונים נוקבים במחיר שהם מוכנים לשלם עבור שירותי תיירות. היום היא מעצמה שמרכזת חמישה מותגים בולטים ובינלאומיים - בוקינג, אגודה, קאייק, רנטל-קארז ואופן טייבל - ונסחרת לפי שווי של 100 מיליארד דולר. בוקינג.קום היה סטארט-אפ הולנדי עד שנרכש ב-2005, במחיר נמוך יחסית של כ-135 מיליון דולר, ואחראי כיום לחלק ניכר מהשווי של פרייסלין.
 
את 2016 הקבוצה סיימה עם הכנסות של 10.7 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 2.9 מיליארד דולר. זו אינה הפעילות הראשונה של פרייסליין בישראל, ב–2014 רכשה פרייסלין את הסטארט?אפ הישראלי Qlika, שפיתח טכנולוגיית פרסום והוא פועל כמרכז הפיתוח הישראלי של אתר אגודה.
 
מבחינת השירות בישראל זוכה בוקינג לביקורת לא מעטה: בין היתר צוין כי 
המחירים של בוקינג לא כוללים מע"מ, לעתים הם יקרים יותר לעומת הזמנה ישירה במלון 
כך שעדיף להזמין ישירות בבתי המלון - זה יכל להיות הרבה יותר זול!
גם התקשוכת עם בוקינג "מעורפלת" ולא תמיד אפקטיבית.