דוח האינטרנט של בזק

יום ב', 27 בנובמבר 2017
 
בזק מפרסמת  את הדוח הרביעי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2017. 
הדוח, אשר סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי, מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על האינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה. לצורך הדוח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1268
נדגמים בגילאי 13+. 
 
.
עיקרי הדוח:
עכשיו זה רשמי! - אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער עם 72% משתמשים לעומת 63% בפייסבוק
מפחיד יותר מדאעש? - 35% מהנשאלים ציינו שהם הכי חוששים ממתקפת סייבר של גורמים עוינים, בעוד שרק 31% מהנשאלים חוששים ממתקפה של דאעש ; 83% מאמינים שבמלחמת העולם הבאה מתקפת סייבר תשחק תפקיד משמעותי מאוד
טלוויזיה בקטן - עלייה של כמעט 100% בצפייה בסדרות דרך הסמארטפון
"Baby YouTube" - 30% מההורים מושיבים תינוק מתחת לגיל שנה מול מסכים
הילדים שלנו הפכו לדיגיטליים וכמעט כל תחומי החיים שלהם כיום מתנהלים בזירה הזו, ולכן הם מצפים ליותר ממערכת החינוך שלנו. 72% מהנוער חושב שהיא לא מספקת לילדים מיומנות טובה באמצעים טכנולוגיים ודיגיטליים, שבעיניהם הם זקוקים לה מאוד.
לא מגינים מספיק על הדבר היקר לנו מכל- הסמארטפון שלנו - הנייד שלנו, שמכיל מידע רגיש כזה או אחר לגבינו עדיין לא מספיק מוגן, לעומת המחשב הביתי שלנו שכן.  
הגעת ליעד - אפליקציות תחבורה ציבורית כדוגמת GETT, MOOVIT זינקו והן הפופולריות ביותר מיד אחרי אפליקציות ה- Social  והניווט. 
השיימינג לא עוצר – כ-40% מהנוער חווה או מכיר מישהו שחווה שיימינג
קניות אונליין כבר לא רק לצעירים - 80% מהישראלים קונים ברשת, עם עלייה משמעותית בקרב גילאי 50+
תשלום וירטואלי -  40% כבר משתמשים באפליקציות לאיסוף והעברת כספים
חכמים בבית - 15% מהבתים בישראל הם "בתים חכמים", עלייה של 50% מהשנה החולפת
מספיק בקושי - לשליש מאיתנו (35%) חבילת הגלישה לאינטרנט בסלולר אינה מספיקה
האח העוד יותר גדול - 36% מהישראלים ציינו שהם מרגישים שחברות שיווקיות מאזינות להם דרך הסמארטפון (בעקבות הצעה שיווקית שקיבלו)