סיכומי האינטרנט מפי בזק

יום ה', 27 בדצמבר 2018

 

בזק מפרסמת את דוח מצב האינטרנט בישראל לשנת 2018

·        בכל בית מורידים בממוצע קבצים בנפח של כ-240 גיגה בחודש, עליה של 30% תוך שנה אחת בלבד

·        Fake Newsזה כבר Old News: ירידה בצריכת חדשות ברשתות החברתיות. לעומת זאת, 50% חושבים שהפוסטים והציוצים של עיתונאים ברשתות החברתיות הם אמינים.

·        אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער עם 88% משתמשים לעומת 61% בפייסבוק

·        מותה של הרשת החברתית: הפייסבוק משתנה מחברתית לקהילתית:89% חושבים שהקהילות בפייסבוק הן מקור שימושי ויעיל

·        הנוער חי ב-Story: 61%מעלים מידי שבוע סטורי באינסטגרם. 21% מעלים כל יום. לעומת זאת, 75% מהמבוגרים לא יודעים בכלל מה זה אומר

·        השיימינג בעלייה, אבל הנוער מנסה למגר אותה: 67% נחשפו גם השנה לתופעת השיימינג, אבל כרבע מהנוער דיווח שהוא מוחק את המידע ולא מעביר או משתף

·        אמיצים ברשת: 15% מכלל בני הנוער שיחקו במשחק אומץ ברשת השנה או מכירים מישהו שהתנסה

·        ההורים איבדו שליטה: שליש מההורים מאפשרים זמן מסך לילדים מתחת לגיל שנה. 43% לא מגבילים כלל את זמן המסך של ילדיהם וכתוצאה מכך הילדים נמצאים מול מסכים במצטבר יממה בשבוע! 30% מההורים בכלל לא חושבים שיש חסרון בחשיפה ממושכת למסכים

·        מאוהבים בעצמנו? הישראלים מצלמים פחות את הנוף, משפחה וחברים ויותר את עצמם: 27% מצלמים בעיקר סלפי. עלייה של 12.5% לעומת 2015

·        בוחרים את ראש העיר ברשת: מרבית הישראלים חושבים שלרשת השפעה רבה על בחירת ראש העיר, ו-40% נחשפו למועמדים ברשות המקומית דרך הרשתות החברתיות

·        הנוער לא עוצר בדרך לשירותים: 25% מבני הנוער צופים בתכני וידיאו בשירותים ובאמבטיה

·        נטפליקס זה בסיסי: עלייה באחוז המשתמשים בישראל בנטפליקס.

·        קניות באינטרנט זה סטנדרט: 78% מהישראלים כבר קונים ברשת

·        5 יחידות יוטיוב: 92% מקפידים להשתמש ביוטיוב ככלי עזר בלימודים