מחריף המשבר בבזק סלקום וענף התקשורת

יום ה', 24 בינואר 2019
המשבר המחריף בענף התקשרות  מוצא את ביטויו באישור ההסתדרות לוועדי העובדים בבזק ובסלקום להכריז על שביתה בתוך כשבועיים.  העילה - כפי שפורסם  ב-SoftNews - כוונת הנהלת סלקום לפטר 250 עובדים ודחיית ההצעות של הוועד ליעול וחסכון למניעת הפיטורים. ובבזק, דרישה להערכות בשיתוף הוועד לקראת חילופי בעלות בחברה ומחאה נגד העסקת עובדי קבלן
בכל המקרים,  לקוחות צפויים להיפגע.
מומחים בענף מוחים נגד אי מדיניות מצד שר התקשורת נוכח התחרות הפרועה בענף המסכנת את קיומו.
הוועד בבזק יוצא נגד הוראת המשרד לפיה יש לאפשר לעובדי קבלן חיצוניים לבצע עבודות פריסת תשתית לחברות מתחרות על גבי תשתיות בזק. במקביל, הנהלת החברה עתרה לבג"ץ נגד ההוראה שלטענתה: "מייצרת כאוס מוחלט, העולה כדי הפקרות"
 
יו"ר ועד עובדי בזק אמר בשיחה עם "כלכליסט": "כתוצאה מהפקרת התשתיות על ידי משרד התקשורת לקבלנים, הצטברו תקלות בעקבות הגשמים האחרונים והטכנאים לא מספיקים לתקן. אנחנו יכולים להיות אחראים רק על העבודה שלנו". לכן החל ועד העובדים להגביל את כמות המשימות של כל הטכנאים, מה שגורם לחלק מהמשימות שתואמו מראש לא להתבצע.
 
על פי ההערכות מי שצפויים להיפגע כתוצאה מעיצומים אלו הם לקוחות תשתית בזק, ובעיקר אלו המחוברים לאינטרנט במסגרת השוק הסיטונאי. במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי ספקית האינטרנט חוכרת שירותי תשתית מבזק ומוכרת אותם ללקוחות, כאשר הלקוח מתקשר רק עם ספקית האינטרנט גם כאשר ישנה תקלה בתשתית. כלומר, לקוחות שהזמינו שירות טכנאי מבזק או מספקית האינטרנט, ייאלצו ככל הנראה להמתין מעבר לזמן שנקבע איתם.