מבשלת בירה גדולה מקימה מרכז סייבר בישראל

יום ה', 13 ביוני 2019
 
יצרנית בירה גדולה -  AB InBev (אנהאוזר בוש?אינבב) מקימה  מרכז טכנולוגי חדש בישראל בשם The Beer Tech. המרכז שיוקם בתל אביב, יתמקד בשלב ראשון בתחום הסייבר, אך בעתיד אמור להתרחב גם לתחומים כמו פוד?טק (מזון), אגריטק (חקלאות) ו-Industry 4.0 (תעשיות מתקדמות).
 
העיתון "כלכליסט" המדווח על כך מציין כי חברת AB InBev מייצרת כ-500 מותגים ביניהם באדוויזר, קורונה, סטלה, בקס, לף, הוגרדן ועוד. התאגיד מחזיק בנתח שוק של כ-25% מכלל צריכת הבירה בעולם ומעסיק למעלה מ-100 אלף עובדים.
 
לאינבב יש כבר מרכז פיתוח בישראל המבוסס על רכישת החברה הישראלית וייסבירגר ב-2018. וייסבירגר, שהוקמה בשנת 2012 על ידי עומר עגיב (מנכ"ל) ואורי פינגרר (סמנכ"ל פיתוח עסקי), פיתחה מערכת לניטור צריכת משקאות במוקדי מכירה. כיום פעילות החברה משמשת כמוקד הפיתוח הגלובלי בתחום עבור אינבב כולה ומועסקים בה 100 עובדים. "אנחנו מהווים את מרכז המחקר והפיתוח עבור כל תחום החיבור עם נקודות הממשק מול הצרכן ועובדים עם ברים ומסעדות ברחבי העולם", הסביר עגיב ל"כלכליסט" והוסיף שגם הפעילות הזו צפויה להתרחב בשנה הקרובה עם גיוס של 30 עובדים נוספים. הפלטפורמה מאפשרת לנטר ולנתח את צריכת כל מוצרי המזון והמשקאות בנקודות המכירה בעזרת חיבור ברזי הבירה לאינטרנט ואיסוף נתונים מהקופה הרושמת. נתוני הצריכה מנותחים בזמן אמת והפלטפורמה מאפשרת קבלת המלצות יישום מותאמות לבית העסק.
 
לואיז ורונסי, סמנכ"ל טכנולוגיות וסייבר ב-AB InBev (בתמונה) סיפר ל"כלכליסט" כי אינבב עובדת עם חברות סייבר ישראליות זה מספר שנים: "הגענו לכאן בפעם הראשונה ב-2014 ופגשנו הרבה חברות ועם חלקן התחלנו לעבוד. היום יש 5 חברות סייבר ישראליות שמספקות לנו שירותים ואנחנו נמצאים בתהליכים 8 נוספות". ורונסי הסביר שהפעילות הענפה של אינבב מצריכה מגוון פתרונות אבטחה: הגנה נגד פריצות, מודיעין עסקי, הגנה על פרטי משתמשים ועוד. החברה מפעילה היום מספר מרכזי פיתוח בארה"ב, ברזיל, הודו וישראל, אבל רק שלושה מהם עם מיקוד על סייבר: בעמק הסיליקון, בבנגלור וכעת גם בתל אביב.
ורונסי הוסיף כי גיוס העובדים למרכז החדש כבר החל במרץ האחרון ועל אף שהכוונה היא לגייס בשלב ראשון כ?20 עובדים אין הגבלה על מספרם: "אני לא אתפלא אם נגיע גם ל?100 איש בעתיד, מספר האנשים תלוי בטכנולוגיות שנמצא ושיפותחו כאן. צריך לזכור שיש לנו פעילות ביותר מ?100 מדינות, 500 מותגים ופעילות טק מתקדמת מאוד, במילים אחרות יש אצלנו הזדמנויות לכולם ואנחנו פתוחים לעסקים".