סל המכירות המשתנה של אפל

יום ה', 31 באוקטובר 2019
מכשיר הדגל של אפל - האיפון צונח במכירות אבל...העסקים לא נעצרים.
 
לאפל יש השנה עונת חגים עמוסה. בחודש האחרון הודיעה על מכשיר ה- iPhone 11 החדש וה- iPhone 11 Pro, היא השיקה את חבילת המנויים Apple Arcade בסך 4.99 $ לחודש וכן את שירות הווידיאו Apple TV Plus הצפוי ביותר במחיר של $ 4.99. תוסיפו לכל זה אוזניות שהוכרזו  AirPods Pro בסך 249 הדולר של אפל, ויש הרבה דברים חדשים של ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו לבחירה.
 
כעת, השאלה היא אם מישהו יקנה את כולם.
 
אפל מדווחת עתה כי מכירותיה הסתכמו ב -64 מיליארד דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב -28 בספטמבר, עלייה של כמעט 2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זה היה גם מעל לסיכום של 62.9 מיליארד דולר שאנליסטים צפו בממוצע, לפי סקרים של תומסון רויטרס.
 
טים קוק, מנכ"ל אפל, הצהיר: "סיכמנו פיסקלית 2019 כפורצת דרך עם הכנסות הגבוהות ביותר ברבעון הרביעי אי פעם, זה נובע מהאצת הצמיחה בשירותים, לבישים ואייפד. הוא הוסיף כי הוא "מאוד אופטימי לגבי מה שיהיה ברובע החגים".
 
זה הספיק בכדי לסייע בהעלאת המניות של אפל בכמעט 2% לרמה של 247.65 דולר. החברה מוערכת כיום ביותר מ- 1.1 טריליון דולר, מה שהופך אותה לאחת המוערכות ביותר אי פעם.
 
חלק ניכר מהברק של אפל במהלך הרבעון הגיע מלבישים כמו Apple Watch בסך 399 דולר ו- AirPods בסך 159 דולר, כמו גם שירותים כמו אחסון תמונות ומסמכי iCloud וה-Apple Arcade החדש שלה. אך האייפון, בינתיים, לא מצליח.
 
מכירות מכשירי האייפון, המייצגות בדרך כלל כמחצית מההכנסות של אפל וחלק גדול מהרווחים שלה, צנחו כמעט 10% לכ- 33 מיליארד דולר. אפל מתנחמת בכך שההתעניינות של הלקוחות באייפון 11 שפורסם ב- 20 בספטמבר (שמונה ימים לפני תום הרבעון הפיסקאלי) היא לדבריה  גבוהה בכל זאת.