בדרך לחקיקה ישראלית לרכב אוטונומי

יום ב', 9 במרץ 2020
 
צעד נוסף שמטרתו לקרב את ישראל למהפכת הרכב האוטונומי נרשם בימים אלה, עם התכנסותו של צוות בין-משרדי, בראשות משרד התחבורה, לסדרת מפגשים שמטרתם: גיבוש חקיקה לרכב האוטונומי בישראל.
במפגש  השתתפו נציגים חיצוניים, חברות ומומחים מהתעשייה אשר הציגו רעיונות והתייחסות מקצועית על מנת לסייע בתהליך החקיקה המתגבש.
 
ממשרד התחבורה נכחו קרן טרנר איל, מנכ"לית המשרד, שמובילה את המהלך ואורי אפלבום, מנהל אגף בכיר פרויקטים וטכנולוגיות חדשות לתח"צ.
 
נכחו גם נציגי משרדי ממשלה נוספים: בטחון פנים, משפטים, רשות שוק ההון והביטוח, אגף סייבר במשרד התחבורה, משרד התקשורת, ועוד. 
 
מהתעשייה נכחו נציגי חברת מובילאיי/אינטל, אשר צפויה להפעיל בשנת 2022 פיילוט שירות מוניות אוטונומיות בתל-אביב (בשיתוף עם פולקסווגן), חברת יאנדקס (Yandex) שבוחנת נהיגה של רכבי ניסוי אוטונומיים על כבישי ישראל בגישה המבוססת על נסיעת  קילומטרז' גדול ככל האפשר, חברת פורטליקס (Foretellix) הישראלית המפתחת כלים למדידת בטיחות ברכבים אוטונומיים ומערכות ADAS, חברת VIA (תחבורה שיתופית אוטונומית), חברת BWR שעוסקת בניסויים ובהפעלה של כלים אוטונומיים (בעיקר בעולם הרחפנים), חברת ST Engineering. (מפעילה שאטלים אוטונומיים) וכן אנשי אקדמיה.  
 

אחד הנושאים המרכזיים שנדונו היה הבטיחות, שהיא כיום האתגר הגדול ביותר שמונע מרכבים אוטונומיים לעלות על הכביש בפריסה רחבה, כאשר בעולם כולו רגולטורים ויצרני רכב מחפשים דרכים להסרת חסם הבטיחות.